Telewizja2013-11-07
8

UPC straciło 30 tys. klientów. Rośnie telefonia, internet i TV cyfrowa

Na koniec III kwartału br. sieć UPC Polska miała o 30 tys. klientów mniej niż rok wcześniej. Jeszcze bardziej spadła liczba klientów usługi telewizyjnej, za to abonentów przybywa telewizji cyfrowej, internetowi, a najbardziej usłudze telefonicznej.

Łączna liczba abonentów sieci UPC Polska na koniec września 2013 roku wyniosła dokładnie 1 434 500, co oznacza spadek względem września 2012 roku o 29,3 tys., czyli o 2 proc. - wynika z raportu kwartalnego Liberty Global, właściciela operatora.

Największą część bazy abonenckiej UPC stanowią nadal klienci usługi telewizyjnej, których na koniec września br. było 1 250 800. To jednak mniej aż o 57,3 tys. niż rok wcześniej (spadek o 4,4 proc.). Klienci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec III kwartału br. UPC Polska obsługiwała już 823 tys. abonentów telewizji cyfrowej (wzrost o 15 proc., czyli o 107,6 tys. klientów) oraz 427,8 tys. użytkowników telewizji analogowej (spadek o 27,8 proc., czyli o 164,9 tys. klientów).

Obecnie klienci telewizji analogowej stanowią zatem 34,2 proc. wszystkich abonentów usługi telewizyjnej. Ewelina Rabsztyn, dyrektor ds. programmingu w UPC, pod koniec października br. podała, że operator spodziewa się, że na koniec roku z telewizji analogowej operatora będzie korzystać tylko 9 proc. jego abonentów. Spółka z końcem zeszłego miesiąca wycofała już telewizję analogową z oferty dla nowych klientów (więcej na ten temat).

Z kolei z szerokopasmowego internetu UPC korzysta już 888,4 tys. abonentów, co oznacza wzrost o 8,3 proc. (68,3 tys. klientów). Sieć podaje, że już ponad 70 proc. jej klientów posiada internet o prędkości 30 Mb/s i wyższej. Stosunkowo najbardziej, bo o 19,6 proc. wzrosła liczba klientów telefonii stacjonarnej. Na koniec września br. operator miał już 516,2 tys. takich abonentów (rok wcześniej było ich o 84,6 tys. mniej).

Zobacz tabelę


Łącznie klienci sieci UPC Polska na dzień 30 września br. korzystali z 2 655 400 usług (rok wcześniej z 2,56 mln). Spółka podała, że udział abonentów korzystających jednocześnie z telewizji, internetu i telefonii w całej bazie UPC przekroczył już 31 proc.

- UPC konsekwentnie realizuje strategię budowania wartości dla klientów poprzez sprzedaż pakietów - telewizji cyfrowej, internetu i telefonii - w III kwartale udało nam się zwiększyć sprzedaż potrójnej usługi i umocniliśmy tym samym naszą pozycją w kluczowych obszarach rynku - komentuje wyniki Simon Boyd, prezes UPC Polska.

Autor:pp

Więcej informacji:UPC Polska

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas