Telewizja2014-02-17
12

UPC straciło 36 tys. abonentów. Już 915 tys. klientów korzysta z internetu

Shutterstock.comShutterstock.com

Na koniec 2013 r. sieć kablowa UPC Polska miała o 36 tys. abonentów mniej niż rok wcześniej. W ub.r. najbardziej zwiększyła się liczba klientów telefonii i telewizji cyfrowej, zaś liczba użytkowników internetu przekroczyła już 900 tys.

Łączna liczba abonentów sieci UPC Polska na koniec 2013 roku wyniosła dokładnie 1 436 600, co oznacza spadek o 35 400 osób względem końca 2012 roku, czyli o 2,4 proc. - wynika z raportu kwartalnego Liberty Global, właściciela operatora.

Największą część bazy abonenckiej UPC stanowią nadal klienci usługi telewizyjnej, których na koniec grudnia ub.r. było 1 235 300. To jednak mniej aż o 67 tys. niż rok wcześniej (spadek o 5,14 proc.). Klienci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec 2013 roku UPC Polska obsługiwała już 848,3 tys. abonentów telewizji cyfrowej (wzrost o 12,16 proc., czyli o 92 tys. klientów) oraz 387 tys. użytkowników wersji analogowej (- 29,12 proc., czyli 159 tys. klientów).

Z kolei liczba korzystających z szerokopasmowego internetu UPC wyniosła już 915,9 tys., co oznacza wzrost o 7,16 proc. (61,2 tys. klientów). Operator podaje, że coraz większą popularnością cieszy się internet o szybkości 30 Mb/s i wyższej - korzysta z niego już 75,4 proc. abonentów oferty internetowej.

Zobacz tabelę


Stosunkowo najbardziej, bo o 13,68 proc. wzrosła liczba klientów telefonii stacjonarnej. Na koniec grudnia ub.r. operator miał już 521,8 tys. takich abonentów (rok wcześniej było ich o 62,8 tys. mniej).

Łącznie klienci sieci UPC Polska na dzień 31 grudnia br. korzystali z 2 673 000 usług (rok wcześniej  2 616 000 mln).

Autor:PP

Więcej informacji:UPC Polska, liczba abonentów, UPC

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas