Telewizja2014-05-08
6

UPC ubyło abonentów. Zyskują internet i telefonia, traci telewizja

Sieć UPC Polska miała pod koniec marca br. o 35 tys. abonentów mniej niż rok wcześniej, a dwa razy tyle klientów zrezygnowało z usługi telewizyjnej. Przybywa za to użytkowników internetu i telefonii.

Łączna liczba abonentów operatora UPC Polska na koniec I kwartału 2014 roku wyniosła dokładnie 1 431 000, co oznacza spadek o 35,1 tys. osób względem okresu rok wcześniej, czyli o 2,4 proc. - wynika z raportu kwartalnego Liberty Global, właściciela operatora.

Największą część bazy abonenckiej UPC stanowią bez zmian klienci usługi telewizyjnej, których na koniec marca br. było 1 221 500. To jednak mniej aż o 70,3 tys. niż rok wcześniej (spadek o 5,44 proc.).

Abonenci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec I kwartału br. UPC Polska obsługiwała już 868,2 tys. klientów  telewizji cyfrowej (wzrost o 8,9 proc., czyli o 70,8 tys. klientów) oraz 353,3 tys. użytkowników wersji analogowej (spadek o 28,54 proc., czyli 141,1 tys. klientów).

Zobacz tabelę

Z kolei liczba korzystających z szerokopasmowego internetu UPC wyniosła już 933,5 tys., co oznacza wzrost o 6,71 proc. (58,7 tys. klientów). Operator podaje, że do blisko 80 proc. wzrósł odsetek klientów, który dysponują szybkością pobierania danych 30 Mb/s i wyższą.

O 7,93 proc. wzrosła natomiast liczba klientów telefonii stacjonarnej UPC. Na koniec marca br. operator miał już 527 tys. takich abonentów.

Łącznie klienci sieci UPC Polska na dzień 31 marca br. korzystali z 2,682 mln usług (rok wcześniej 2,655 mln). Sieć podała, że już 32,8 proc. jej abonentów posiada potrójną usługę.

Autor:Patryk Pallus

Więcej informacji:UPC, UPC Polska

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas