Telewizja2010-11-25
11

“Usta Usta” przegrały z konkurencją, 19 mln zł z reklam

Drugi sezon serialu “Usta Usta” oglądało średnio 1,78 mln widzów. To mniej niż gromadzili w czasie jego emisji główni konkurenci TVN-u. - Sukces telewizyjny niekoniecznie musi się przekładać wprost na bieżące wyniki oglądalności – broni formatu stacja.
 

Udziały w rynku TVN-u podczas emisji drugiej serii “Usta Usta” wyniosły 12,58 proc. w grupie wszystkich widzów i 16,48 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. W analogicznym okresie ub.r. kanał w tym paśmie miał lepsze wyniki - oglądało go 2,13 mln widzów, a jej udziały wynosiły odpowiednio 15,63 proc. i 19,80 proc.

W czasie emisji serialu TVN był stacją czwartego wyboru, zarówno w grupie 4+ jak i 16-49. Liderem rynku w tym czasie była Dwójka, emitująca końcówkę “M jak miłość” i “Magazyn Expressu Reporterów”, co dało jej w grupie 4+ 30,85 proc. udziału. Druga była TVP 1 (gł. filmy fabularne; 15,84 proc.), a trzeci - Polsat (także filmy fabularne i “CSI: Kryminalne Zagadki Miami”; 14,39 proc.).

Większą widownię od drugiej serii “Usta Usta” miała pierwsza odsłona produkcji, emitowana wiosną br. w soboty o godz. 20.00. Śledziło ją średnio 2 mln widzów przy udziałach wynoszących odpowiednio 14,88 proc. i 19,86 proc. udziału (poczytaj więcej).

Wpływy reklamowe z 12 odcinków trzeciego sezonu wyniosły 19,1 mln zł i były znacznie wyższe niż przy pierwszej, krótszej o jeden odcinek serii, gdy TVN zarobił jedynie 15,7 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Mimo nie najlepszych wyników oglądalności “Usta Usta”, stacja TVN zadowolona jest z wpływów reklamowych serialu oraz z tego, że dotarł on do atrakcyjnej grupy widzów. Dane pokazują, że śledziły go bowiem głównie osoby w wieku od 25 do 44 lat, mieszkańcy średnich i dużych miast oraz widzowie z wykształceniem średnim i wyższym.


- Serial "Usta Usta" zdobył bardzo wysokie oceny branżowe, stabilną publiczność i niezwykłą markę „serialu kultowego”. Do tych atutów należy również dodać bardzo dobre wyniki oglądalności w wersji VOD – mówi nam Wojtek Bockenheim, producent serialu. Z danych TVN-u wynika, że każdy odcinek produkcji miał kilkaset tysięcy odtworzeń w serwisie OnetVOD.

Trzecia, nakręcona już, seria “Usta Usta” pojawi się na antenie stacji wiosną przyszłego roku (więcej na ten temat). - TVN wprowadził serial na antenę licząc się z stopniowym procesem adaptacji polskiego widza do reguł opowieści łączącej cechy dramatu i komedii. Dlatego wyprodukował trzy serie, w przekonaniu, że jest to format przyszłościowy i już niebawem wszystkie stacje telewizyjne będą rywalizowały na polu tego typu seriali – dodaje Bockenheim.



Widownia “Usta Usta” odcinek po odcinku

Zobacz tabelę


Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu

Zobacz tabelę


Profil widowni “Usta Usta
” 

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

Więcej informacji:Usta Usta

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas