Reklama2015-07-23
9

„Uważaj na pieszych” w nowej odsłonie kampanii PZU „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym” (wideo)

Fundacja PZU zaczęła drugą edycję kampanii społecznej „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym”, której ambasadorem jest aktor Marcin Dorociński. Tym razem akcja zwraca uwagę na bezpieczeństwo pieszych na drogach.

Hasłem głównym nowej odsłony kampanii jest apel: „Kochasz? Uważaj na pieszych. To mogą być Twoi najbliżsi”. Akcja ma być odpowiedzią na wyniki sondażu, w którym tylko 18 proc. kierowców zadeklarowało, że zawsze przestrzega przepisów drogowych w pobliżu przejścia dla pieszych, ponad 33 proc. przyznało, że zdarza się im przyspieszać, żeby przejechać przed oczekującym pieszym, a 61 proc. - że hamuje w ostatniej chwili. Z drugiej strony aż 74 proc. pieszych stwierdziło, że zdarza im się przechodzić przez ulicę w niedozwolonym miejscu.

Pierwszy raz kampanię „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym” Fundacja PZU przeprowadziła rok temu. - Również i w tym roku będziemy zachęcać bliskich kierowców do angażowania się w poprawę bezpieczeństwa na drodze. Rodzina, przyjaciele czy znajomi mogą uświadomić im, że każdy z nich jest także pieszym. Wierzymy, że może to w znaczący sposób wpłynąć na zmianę zachowań kierowców wobec przechodniów - komentuje Andrzej Klesyk, prezes PZU.

Symbolem kampanii tak jak przed rokiem jest niebieskie serce, które jako zawieszkę można umieścić w samochodzie. Serduszka (tym roku będą także w wersji zapachowej) będą rozdawane na wybranych stacjach benzynowych, przez policjantów i wolontariuszy, po rozpoczęciu roku szkolnego wszyscy uczniowie pierwszych klas szkoły podstawowej dostaną odblaskowe serca.

Zorganizowany też zostanie konkurs „Aktywne przejścia dla pieszych” skierowany do przedstawicieli władz samorządowych, którego celem będzie wyłonienie niebezpiecznych przejść do modernizacji.

W reklamach wspierających akcję występuje Marcin Dorociński, od ponad roku ambasador marketingowy PZU. Działania w mediach obejmują telewizję (kanały Polsatu, TVN i TVP), radio RMF FM, kina (Cinema City i Multikino), internet (Onet.pl, SE.pl, Gazeta.pl, WP.pl, Polityka.pl, Filmweb.pl, Targeo.pl, serwisy VoD) oraz prasę („W Sieci”, „Brief”, „Polityka”). Kampania reklamowa, podzielona na dwie odsłony, potrwa do połowy września, a działania public relations będą prowadzone do końca br.

Koncepcją kampanii i produkcją reklam zajęła się agencja VML Poland, za zakup mediów odpowiada dom mediowy Starlink, a za działania public relations - agencja OnBoard PR.

Autor:tw

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas