Koncern Viacom planuje na polskim rynku uruchomić darmową platformę streamingową Pluto TV. Na chwilę obecną nadawca nie zdradza daty debiutu tego serwisu w naszym kraju.
O wprowadzeniu Pluto TV na nasz rynek poinformowała szefowa Viacomu w Polsce Katarzyna Samojluk podczas swojego wystąpienia na konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (która odbywała się od 20 do 22 maja w Sopocie).
Samojluk nie zdradziła daty debiutu tego serwisu w naszym kraju.
Jak już informowaliśmy, Pluto TV w zeszłym roku przejął Viacom. Transakcja o wartości 340 mln dolarów została sfinalizowana w pierwszym kwartale 2019 roku. Szefem serwisu pozostał Tom Ryan - założyciel i szef platformy.
Pluto TV funkcjonuje na rynku od 2013 r., platforma jest dostępna w USA oraz w Wielkiej Brytanii w internecie, także za pośrednictwem urządzeń typu OTT.
Obecnie Pluto TV przyciąga miesięcznie ok. 12 mln użytkowników. Platforma oferuje darmowy dostęp (w oparciu o model reklamowy, czyli jest bezpłatna dla użytkowników) do ponad stu kanałów tematycznych, wśród których są Pluto TV Movies, Pluto TV Kids and Pluto TV Fight oraz Pluto TV Explore. W ofercie funkcjonują także kanały prowadzone przez konkretne marki.