Telewizja2015-02-25
3

Viacom traci widzów w USA, będzie zwalniał pracowników

W 2014 r. grupa Viacom zanotowała słabszą widownię swoich kanałów telewizyjnych w Stanach Zjednoczonych, ratunkiem ma być restrukturyzacja związana ze zwolnieniami pracowników i większą obecnością w segmencie cyfrowym.

Według danych Nielsena w 2014 r. większość najważniejszych kanałów należących do Viacom International Media Networks straciła widzów. Największy spadek, o 26 proc. zanotował TV Land, oglądalność BET spadła o 23 proc., 18 proc. widzów straciła MTV, a 16 proc. Comedy Central. W ostatnim kwartale 2014 r. przychody z reklam zmniejszyły się o 6 proc.

Według anonimowych źródeł w Viacom, na które powołuje się serwis Bloomberg, firma zatrudniająca obecnie prawie 10 tys. osób planuje przeprowadzenie restrukturyzacji, w wyniku której zostaną przeprowadzone zwolnienia. Na razie nie wiadomo, jaka będzie ich skala, wiadomo już natomiast, że swoje odejście zapowiedzieli niektórzy menedżerowie, m.in. Van Toffler, który kierował grupą obejmującą kanały MTV i VH1, oraz Larry Jones będący szefem TV Land.

Według ekspertów jednym ze strategicznych błędów Viacom w ostatnim okresie było postawienie w zbyt dużym stopniu na młodzieżową widownię, bez jednoczesnego rozwijania dla nich internetowej oferty. W rezultacie młodzi widzowie odsunęli się od takich platform jak MTV czy Nickelodeon na rzecz YouYube’a i Hulu. Teraz Viacom zamierza to nadrobić planując internetową ofensywę oraz ekspansję na międzynarodowe rynki. Jednym z elementów tej strategii będzie uruchomienie przez Nickelodeon własnego serwisu VoD (więcej o tym).

Autor:ps

Więcej informacji:Viacom, MTV, Nickelodeon, Nickelodeon

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas