Internet2022-09-08
4

Viaplay daje zniżkę na subskrypcję. To rekompensata za usterki podczas transmisji

Plansza na Viaplay informująca o usterce technicznej, fot. twitter.com/kamilek71Plansza na Viaplay informująca o usterce technicznej, fot. twitter.com/kamilek71

Platforma Viaplay zaproponowała subskrybentom, którzy zgłosili problemy techniczne z transmisjami w zeszły weekend, 25 proc. zniżki na kolejną płatność. - Przyczyny występowania problemów z dostępem do platformy są różnorodne i uzależnione od konkretnych przypadków - podkreśla Viaplay.

W minioną sobotę wielu subskrybentów Viaplay narzekało na usterki techniczne z transmisjami, przede wszystkim z meczów piłkarskiej ligi angielskiej (po godz. 16 rozgrywano jednocześnie pięć spotkań) i niemieckiej.

- Przepraszamy za problemy z oglądaniem niektórych dzisiejszych meczów. Żeby jak najszybciej przywrócić transmisję, przełączyliśmy część meczów Premier League na stream z angielskim komentarzem - poinformowano na twitterowym profilu Viaplay.

- W miniony weekend niektórzy użytkownicy platformy Viaplay doświadczyli problemów z odbiorem streamingu. Podczas gdy nasz zespół pracował nad odpowiednim rozwiązaniem, zmieniliśmy źródło transmisji meczu Premier League, który był pokazywany na żywo, na inne, z angielskimi komentarzem. Po rozwiązaniu zaistniałego problemu, szybko wróciliśmy do transmisji spotkania z lokalnym komentarzem - przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe platformy

W ostatnich dniach niektórzy użytkownicy Viaplay, którzy zgłosili problemy informowali w mediach społecznościowych, że w ramach rekompensaty zaproponowano im 25 proc. rabatu na zakup subskrypcji na kolejny okres.

Platforma nie ujawnia konkretów co do rekompensat. - Prosimy każdego z subskrybentów Viaplay, który doświadczył jakichkolwiek problemów, aby zawsze kontaktował się bezpośrednio z naszym działem obsługi klienta. Przyczyny występowania problemów z dostępem do platformy są różnorodne i uzależnione od konkretnych przypadków. Każde zgłoszenie przesłane przez naszych klientów jest rozpatrywane indywidualnie i w uzasadnionych sytuacjach oferujemy naszym subskrybentom odpowiednią rekompensatę - opisuje biuro prasowe Viaplay.

Skargi do UOKiK na usterki Viaplay

Od początku bieżącego sezonu ligi angielskiej Viaplay miała problemy techniczne z transmisjami. Subskrybenci narzekali już na to w czasie pierwszej kolejki rozegranej na początku sierpnia. Viaplay radziła im, jakie ustawienia powinni wybrać w swoich urządzeniach.

Użytkownicy zwracali też uwagę, że takich usterek nie było w stacjach Canal+, które w ramach umowy sublicencyjnej pokazują po dwa najciekawsze mecze z każdej kolejki ligi angielskiej.

Skargi w tej sprawie skierowano do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Konsumenci wskazywali na problemy techniczne (przerwy w dostępie do usługi, buforowanie transmisji, przycinanie obrazu) uniemożliwiające im dostęp do usługi i oglądanie w czasie rzeczywistym treści, za które zapłacili. Skarżyli się też, że składane w takiej sytuacji reklamacje są odrzucane lub spółka oferuje im niesatysfakcjonujący rabat w opłacie za subskrypcję na kolejny miesiąc. Prezes UOKiK wystąpił do przedsiębiorcy o wyjaśnienia - przekazał departament komunikacji Urzędu portalowi Wirtualnemedia.pl.

- Przyczyny występowania problemów z dostępem do platformy są różnorodne i uzależnione od konkretnych przypadków, a ich skala ograniczona. Jednocześnie każde zgłoszenie przesłane przez naszych klientów rozpatrywane jest indywidualnie i w uzasadnionych przypadkach oferujemy subskrybentom Viaplay odpowiednią rekompensatę. Oczywiście odniesiemy się i wyjaśnimy bezpośrednio każde formalne zgłoszenie, które otrzymamy ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - zapowiedziała Viaplay.

Viaplay w Polsce od ponad roku

Platforma Viaplay została uruchomiona w Polsce w sierpniu ub.r. Od roku oprócz Ligi Konferencji i Ligi Europy pokazuje m.in. ligę niemiecką. Pod koniec roku zaczęła transmitować gale KSW, w sierpniu br. - angielską ligę piłkarską, a od przyszłego roku będzie na niej można oglądać wyścigi Formuły 1.

Miesiąc temu poinformowała, że z początkiem marca 2023 roku miesięczna opłata wzrośnie 34 do 55 zł. Jednocześnie wprowadziła roczny pakiet kosztujący 399 zł, czyli 32,25 zł miesięcznie. Nowy pakiet można wykupić do końca grudnia. - Nieustannie inwestujemy w rozwój serwisu streamingowego Viaplay by spełniać wysokie oczekiwania naszych klientów, dlatego też nasza oferta jest odpowiednio dostosowywana - tłumaczyło portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Viaplay.

Na koniec czerwca br. z Viaplay korzystało o 5,549 mln płacących użytkowników, co wobec 3,287 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 69 proc. Tylko w minionym kwartale platforma pozyskała 766 tys. subskrybentów, z czego 459 tys. w krajach skandynawskich, a 307 tys. na pozostałych rynkach: w Polsce, Holandii i krajach bałtyckich.

W sprawozdaniu z drugiego kwartału Viaplay Group poinformowała o podwyższeniu celów biznesowych na koniec br. dla swojej działalności poza Skandynawią. Oczekiwaną liczbę subskrybentów Viaplay na tych rynkach zwiększono z 2,2 do 2,5 mln, co przekłada się na wzrost prognozowanej łącznej bazy klientów z 7 do 7,3 mln.

Autor:tw

Więcej informacji:Viaplay, rekompensata, streaming

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas