Telewizja2021-12-17
4

Małgorzata Jurczak i Barbara Wiśniewska-Grzesiak producentkami wykonawczymi w Viaplay

Od lewej: Małgorzata Jurczak i Barbara Wiśniewska-GrzesiakOd lewej: Małgorzata Jurczak i Barbara Wiśniewska-Grzesiak

Stanowisko producentek wykonawczych w polskim zespole platformy streamingowej Viaplay objęły Małgorzata Jurczak oraz Barbara Wiśniewska-Grzesiak. Jurczak poprzednio była związana z Canal+ Polska, a Wiśniewska-Grzesiak z Grupą Abstra.

Małgorzata Jurczak i Barbara Wiśniewska-Grzesiak będą kierować rozwojem lokalnych treści Viaplay opartych na scenariuszach oraz tych niefabularnych.

- Obie mają ogromne doświadczenie w produkowaniu najbardziej uznanych polskich tytułów ostatnich lat, a ich dorobek mówi sam za siebie. Tworzenie unikalnych polskich filmów i seriali Viaplay Originals oraz programów z kategorii non-scripted (bez scenariusza) to kluczowa część naszej lokalnej strategii, a umiejętności Małgorzaty i Barbary będą dla nas nieocenione - podkreśla Filippa Wallestam, chief content officer w NENT Group.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

- Chcemy zaprezentować widzom Viaplay szeroką gamę programów rozrywkowy tworzonych w modelu non-scripted (bez scenariusza). Od lokalnych wersji znanych, globalnych formatów po zupełnie nowe serie dokumentalne - opisuje Barbara Wiśniewska-Grzesiak. - Naszym celem jest dostarczanie publiczności prawdziwych emocji, zaspokajanie jej ciekawości oraz nieustanne wzbudzanie ekscytacji - wylicza.

- Viaplay jest jedną z najbardziej ambitnych platform streamingowych w Europie, która nieustannie inwestuje w oryginalne treści. Plany dotyczące nowych polskich produkcji Viaplay Originals są bardzo ekscytujące i z pewnością sprawią, że to właśnie Viaplay stanie się miejscem dla najbardziej kreatywnych twórców treści fabularnych - komentuje Małgorzata Jurczak.

Poprzednio Małgorzata Jurczak była producentem nadzorującym w Canal+ Polska, w 2016 roku współtworzyła program rozwoju seriali premium Canal+ Series Lab. Odpowiadała za realizację takich seriali jak „Belfer”, „Kruk”, „Nielegalni” i „Król”, a także filmów „Cicha Noc”, „Boże Ciało” i „Sweat”. Wcześniej pracowała w studiu produkcyjnym Skorpion Arte, którego jest współzałożycielką.

Barbara Wiśniewska-Grzesiak ostatnio była producentem wykonawczym w tworzącej treści na YouTube’a firmie Grupa Abstra (od połowy br. działającej pod nazwą Studi). Wcześniej pracowała jako dyrektor programowy kanału Eska TV oraz commissioning manager w Viacom International Media Networks (odpowiadała tam za lokalne produkcje tworzone dla stacji MTV Polska, Viva Polska i Comedy Central).

Viaplay szykuje w Polsce trzy seriale

Na początku sierpnia br., wraz ze startem działalności w Polsce, Viaplay zapowiedziało, że wyprodukuje u nas trzy seriale: „Polskie morderczynie” (na podstawie książki Katarzyny Bondy), „Czarny pies” oraz „Wolność jaskółki” (na podstawie powieści Pauli Er).

Jesienią br. na platformie udostępniono nową polską edycję show „Fort Boyard”, w której wystąpili m.in. Marcelina Zawadzka, Ewelina Lisowska, Sławomir Zapała, Michał Koterski, Wojciech Gola, Rafał Maserak i Bilguun Ariunbataar.

Dostęp do Viaplay kosztuje 34 zł miesięcznie, w listopadzie zakończono promocję dającą pierwsze 30 dni korzystania za darmo. Platforma oferuje przede wszystkim transmisje sportowe.

W trzecim kwartale br. Viaplay poza Skandynawią pozyskało 286 tys. subskrybentów, z czego zdecydowaną większość w Polsce. Kwartalne przychody platformy wzrosły o 14,9 proc. i stanowiły 36 proc. sprzedaży NENT Group.

Według badania Mediapanel w listopadzie platformę Viaplay odwiedziło 1,1 mln polskich internautów, co dało 3,69 proc. zasięgu.

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas