Od początku listopada platforma streamingowa Viaplay będzie dostępna w Wielkiej Brytanii. Zaoferuje dwa pakiety, ten ze wszystkimi treściami będzie kosztował 14,99 funtów miesięcznie.
W Wielkiej Brytanii Viaplay będzie oferować dwa pakiety. Ten z filmami i serialami, głównie własnej produkcji, m.in. skandynawskimi kryminałami, będzie kosztował 3,99 funtów miesięcznie.
Natomiast 14,99 funtów miesięcznie będzie trzeba płacić za pełen pakiet, obejmujący także transmisje sportowe. Viaplay ma w Wielkiej Brytanii prawa do pokazywania piłkarskiej ligi hiszpańskiej, meczów reprezentacji Szkocji i Walii i Irlandii Północnej (do 2028 roku), ponad tysiąca meczów innych reprezentacji europejskich, Pucharu Szkocji, Pucharu Ligi Szkockiej i Pucharu Włoch.
Z innych dyscyplin w ofercie platformy są m.in. gale KSW, liga NHL, brytyjska Elite Ice i mistrzostwa świata w hokeju na lodzie oraz kilka rozgrywek w rugby.
Viaplay will launch in the UK on 1 November!🤩🚀British viewers will be offered two packages: the Films & Series package focused on Nordic storytelling, and the Total package that also includes the sports line-up of #Viaplay and @PremierSportsTV⚽️ https://t.co/GuSn9gf8iE pic.twitter.com/W64mvULHqC
— Viaplay Group (@viaplaygroup) October 18, 2022
W połowie br. Viaplay Group przejęła brytyjskiego nadawcę telewizyjnego Premier Sports. Od listopada jego stacje będą funkcjonowały pod marką Viaplay: Premier Sports 1 jako Viaplay Sports 1, Premier Sports 2 jako Viaplay Sports 2, a FreeSports jako Viaplay Xtra. W ich raówkach pojawią się filmy i seriale od Viaplay.
Przy zakupie Premier Sports zostało wycenione na 30 mln funtów. Jego wyniki finansowe zostaną włączone do sprawozdań Viaplay od czwartego kwartału br.
Viaplay w przyszłym roku także w USA i Kanadzie
Wielka Brytania to jedenasty rynek, na którym pojawi się Viaplay. Platforma wywodzi się ze Skandynawii, wiosną ub.r. weszła z ofertą do krajów bałtyckich, w sierpniu ub.r. do Polski, a potem m.in. do Holandii.
Koncern zapowiada, że na początku 2023 roku jego platforma wystartuje w USA (jej treści są tam już dostępne dla klientów Comcastu) i Kanadzie. W przyszłym roku ma też pojawić się w Niemczech, Szwajcarii i Austrii.
Natomiast węższa oferta treści Viaplay Select została wprowadzona wiosną br. w Japonii do oferty operatora satelitarnego Wowow, a w listopadzie ma pojawić się na platformie streamingowej Cindie w dziewięciu krajach Ameryki Południowej i Środkowej.
Na koniec czerwca br. z Viaplay korzystało o 5,549 mln płacących użytkowników, co wobec 3,287 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 69 proc. Tylko w minionym kwartale platforma pozyskała 766 tys. subskrybentów, z czego 459 tys. w krajach skandynawskich, a 307 tys. na pozostałych rynkach: w Polsce, Holandii i krajach bałtyckich.
W sprawozdaniu z drugiego kwartału Viaplay Group poinformowała o podwyższeniu celów biznesowych na koniec br. dla swojej działalności poza Skandynawią. Oczekiwaną liczbę subskrybentów Viaplay na tych rynkach zwiększono z 2,2 do 2,5 mln, co przekłada się na wzrost prognozowanej łącznej bazy klientów z 7 do 7,3 mln.
W sierpniu platforma poinformowała, że z początkiem marca 2023 roku miesięczna opłata wzrośnie 34 do 55 zł. Jednocześnie wprowadziła roczny pakiet kosztujący 399 zł, czyli 32,25 zł miesięcznie. Nowy pakiet można wykupić do końca grudnia.