W lipcu br. w rankingu kanałów muzycznych nie doszło do większych przetasowań. Liderem w dalszym ciągu pozostaje Viva Polska, choć zanotowała ponad 25-proc. spadek oglądalności. Z kolei Rebel:tv osiągnął pięciokrotny wynik niż rok temu.
W minionym miesiącu udziału Viva Polska utrzymał się na średnim poziomie 0,66 proc. Różnicę do lidera zmniejszył 4fun.tv, który w stosunku do roku ubiegłego zaliczył wzrost o 36,8 proc. i lipcu br. posiadał 0,35 proc. rynku. Trzecia stacja w zestawieniu, MTV Polska, kolejny miesiąc z rzędu zanotowała stratę. Tym razem wyniosła ona 35 proc.
Najbardziej dynamicznie w lipcu rozwijał się niszowy rebel:tv, który pięciokrotnie podwyższył swoją oglądalność i ma obecnie 0,03 udziału. Kanał ten w maju poszerzył zasięg o sieć Multimedia Polska, a w czerwcu wszedł do oferty Vectry. Wzrost o 22 proc. zanotowała też Eska TV, która, podobnie jak rok temu, zajmuje czwartą pozycję z wynikiem 0,14 proc.
Zobacz tabelę
W grupie wiekowej 13-29, gdzie ranking stacji ukształtował się w ten sam sposób jak w grupie wszystkich widzów. Tutaj jednak zyskały tylko 4fun.tv (o 18 proc.) i rebel:tv (o 506 proc.). Pozostałe kanały zaliczyły spadek: Viva Polska o 38 proc., MTV Polska o 43 proc., a Eska TV o 31 proc.
Najchętniej oglądanym programem emitowanym na antenie Viva Polska był „Kolejno odlicz”, który zgromadził przed telewizorami 149,5 tys. widzów.
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.