Prasa2011-04-27
4

„Viva!” i „Wprost” mocno w górę, „Tele Tydzień” i „Newsweek” w dół

W marcu br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam prawie 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty wpływów reklamowych osiągnęły „Viva!” i „Wprost”, za to spadki zanotowały „Tele Tydzień” i „Newsweek Polska”.

Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w marcu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich magazynów były o 9,5 proc. wyższe niż rok wcześniej – jeśli liczyć je bez autopromocji, a o 9,6 proc. niższe – jeżeli uwzględniać autopromocję. Same wydatki czasopism na autopromocję wzrosły natomiast cennikowo o 10,8 proc.

„Fakt” i „Super Express” więcej z reklam „DGP” i „GW”

Reklama w tv: Polsat w górę, TVN i VIVA Polska w dół

RMF FM i Trójka prawie dwa razy więcej z reklam, Radio ZET – mniej

Wśród konkretnych tytułów najwięcej na reklamach w marcu br. cennikowo zarobiła „Viva!” (Edipresse Polska), która zanotowała wzrost tych wpływów w skali roku o 90,3 proc. Zdecydowanie więcej niż rok wcześniej zarobiły też z reklam „Wprost” (AWR Wprost) i „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), które w zestawieniu za marzec ub.r. nie znalazły się w czołowej piątce.

Z drugiej strony cennikowe przychody reklamowe „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) były o 13,8 proc. mniejsze niż rok wcześniej. W przypadku „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) ten spadek wyniósł 2,9 proc.

Zobacz tabelę


 

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas