W kwietniu br. cennikowe wpływy reklamowe magazynów były o 6,5 proc. wyższe niż rok wcześniej. Jeszcze większe wzrosty osiągnęły „Viva!”, „Polityka”, „Twój Styl” i „Pani”, za to duże spadki zanotowały „Newsweek”, „Wprost” i „Party”.
Cennikowe przychody reklamowe magazynów (bez rabatów i autopromocji) w kwietniu br. wyniosły 309,4 mln zł, o 18,8 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 6,5 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Jednak faktycznie nakłady na reklamy w czasopismach mogły zmaleć, co sugerują dane z I kwartału br. Cennikowo wydatki wzrosły wtedy co prawda w skali roku o 5,6 proc. (zobacz szczegóły), ale ich rzeczywista wartość - według szacunków Starlinka - spadła o 17,2 proc. (więcej na ten temat).
Zdecydowanie najwięcej zarabiającym z reklam tytułem pozostaje „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), którego wpływy w kwietniu br. zwiększyły się rok do roku o 5,6 mln zł (to 25,6 proc. w górę). Przychody „Vivy!” (Edipresse Polska) też podskoczyły o 5,6 mln zł, przy czym dla tego tytułu to wzrost o 62,1 proc.
>>> „Party” liderem sprzedaży dwutygodników people, „Viva!” mocno do góry
„Polityka” (Spółdzielnia Pracy Polityka) zarobiła z reklam o 2,1 mln zł więcej niż rok wcześniej (33,9 proc. w górę), „Claudia” (Burda International Polska) - o 1,4 mln zł (20 proc. w górę), a „Pani” (Wydawnictwo Bauer) - o 1,5 mln zł (28,2 proc. w górę). Natomiast „Grazia” (Wydawnictwo Bauer) zanotowała wzrost o 309 tys. zł (czyli o 3,8 proc.).
Z drugiej strony wpływy reklamowe „Newsweeka Polska” zmalały w skali roku aż o 5,1 mln zł (to 38,6 proc. w dół). „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) zanotował spadek o 1,8 mln zł (czyli o 13,2 proc.), „Wprost” (AWR Wprost) - o 1,3 mln zł (13,7 proc. w dół), a „Party” (Edipresse Polska) - o 1,5 mln zł (16,1 proc. w dół).
Zobacz tabelę