Telewizja2015-02-06
23

Viva Polska wraca do korzeni. Znów więcej teledysków

Daniel ReszkaDaniel Reszka

Kanał Viva Polska od lutego br. wydłużył pasmo z teledyskami. Zamiast do godz. 12.00 są one teraz nadawane do 18.00. - Ta zmiana to trochę powrót do korzeni Vivy - przyznaje Daniel Reszka, wiceprezes VIMN Polska. Modyfikacja ramówki stacji ma poprawić jej wyniki.

Viva Polska od poniedziałku 2 lutego br. codziennie między 6.00 a 18.00 nadaje pasmo „Viva Dance” z teledyskami, głównie z gatunku muzyki tanecznej (w weekendy z przerwami na inny blok z klipami "Ty wybierasz"). Poza tym klipy obecne są na jej antenie też między ok. 2.00 a 6.00 w nocy, co oznacza, że muzyka emitowana jest w stacji codziennie aż przez 16 godzin.

Dotąd było to w sumie 10 godzin, bowiem teledyski nadawano od 2.00 w nocy do ok. 12.00. Z emisji klipów kiedyś grająca muzykę niemal cały czas Viva stopniowo rezygnowała przez ostatnie lata. Duże zmiany programowe w stacji wprowadzono m.in. latem 2012 roku (więcej na ten temat).

Nadawca ograniczanie pasm z klipami tłumaczył tym, że chce stawiać na unikalną ofertę programową, którą widzowie mogą identyfikować tylko ze Vivą. Te same teledyski zaś oglądać można na różnych kanałach.

- Wprowadzona zmiana to rzeczywiście trochę powrót do korzeni Vivy, a także ukłon w stronę fanów dance’owych rytmów - mówi Wirtualnemedia.pl Daniel Reszka, wiceprezes VIMN Polska ds. produktu i marketingu - Istotną inspiracją do ewolucji w kierunku połączenia znanych i lubianych dłuższych form rozrywkowych z „electronic dance music” były dla nas podróże po Polsce i wizyty w dużych klubach muzycznych przy okazji lokalnych produkcji. Tam obserwowaliśmy, co podoba się ludziom, którzy przyszli się po prostu dobrze bawić - wyjaśnia Reszka. Podkreśla on, że nowa ramówka Vivy ma być odpowiedzią na obserwacje stylu życia młodych i trendów na rynku rozrywki telewizyjnej.

 - Viva jest stacją komercyjną i oczywiście głównym celem zmian ramówkowych jest podniesienie oglądalności - przyznaje Reszka. A strategia zmniejszania ilości muzyki nie szła dotąd w parze z rosnącymi wynikami oglądalności Vivy. Wręcz przeciwnie, widownia stacji malała.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w 2012 roku kanał Viva Polska miał 0,41 proc. udziału w rynku telewizyjnym, w 2013 roku - 0,24 proc. , a w 2014 roku już tylko 0,15 proc. Udział spadał też w grupie docelowej 13-29, gdzie w 2013 roku wynosił 0,8 proc., a w ub.r. - 0,52 proc.

W paśmie po godz. 18.00 Viva Polska nadal emituje programy rozrywkowe i reality-show jak m.in. „Z kamerą u Kardashianów”, „Miłość na bogato”, „Królowe hardkoru ” czy „Spanie z gwiazdami”. - Te propozycje mają stałą i lojalną widownię, chcemy niezmiennie oferować jej dużą dawkę rozrywki - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Daniel Reszka.

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(23)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas