Telewizja2016-11-14
5

Vivendi z wyższymi przychodami i zyskiem, wyniki nc+ lekko w górę

W III kwartale tego roku koncern Vivendi wypracował 2,66 miliarda euro przychodów oraz 277 milionów zysku. Platforma nc+ z przyrostem abonentów o 9 tysięcy rok do roku i przychodami na poziomie 366 milionów euro, ale kwartalną tendencją spadkową.

Raportowane przez Vivendi kwartalne przychody oznaczają wzrost rok do roku o 5,9 proc. - w III kwartale ub.r. zamknęły się one kwotą 2,52 mld euro.

Pod względem przychodów najlepiej w Vivendi poradziła sobie grupa Universal Music osiągając wynik w wysokości 1,30 mld euro, czyli o 10,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu uplasowała się grupa Canal+ z przychodami w kwocie 1,26 mld euro, choć był to wynik rok do roku słabszy o 2,9 proc.

W raportowanym okresie wskaźnik EBITA (zysk operacyjny) zamknął się kwotą 277 mln euro, co oznacza poprawę o 26,5 proc. w zestawieniu z wynikiem osiągniętym w analogicznym okresie rok wcześniej.

Nieco inaczej prezentują się wyniki Vivendi w ujęciu 9-miesięcznym obejmującym działalność koncernu od początku br.

Pod względem przychodów nastąpiła poprawa (7,71 mld euro i wzrost o 1,3 proc.), a liderem okazała się grupa Canal+ z przychodami na poziomie 3,90 mld euro, które jednak były niższe o 3,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015.

Gorzej wygląda sytuacja po stronie zysków. Po 9 miesiącach br. Vivendi wypracował zysk operacyjny w wysokości 664 mln euro, co oznacza spadek o 9,7 proc. rok do roku (735 mln w 2015 r.). Także tutaj, choć grupa Canal+ wykazała najwyższy zysk (427 mln euro), to jednocześnie był on niższy aż o 22,4 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Jak na tle koncernu wypadły szczegółowe wyniki grupy Canal+ oraz należącej do niej, nadającej w Polsce platformy nc+? Okazuje się, że w wypadku tej ostatniej widać ścieżkę powolnego wzrostu rok do roku, ale z kwartalną tendencją spadkową.

Canal+ w ujęciu rocznym stracił globalnie 19 tys. subskrybentów. Najwięcej (o 542 tys.) ubyło ich we Francji, macierzystym kraju Vivendi i Canal+. Jednocześnie jednak na rynkach zagranicznych grupa przyciągnęła do siebie 523 tys. abonentów - obecnie ich liczba przekracza 5,62 mln, podczas gdy we Francji to 5,38 mln.

Największą dynamikę przyrostu subskrybentów odnotowano w krajach afrykańskich (505 tys.). Na drugim miejscu znalazła się platforma nc+ - zyskała 9 tys. widzów rok do roku, obecnie ich liczba w naszym kraju wynosi 2,09 mln. Choć w porównaniu z III kwartałem ub.r. oznacza to wzrost, to jednocześnie obecny wynik jest najgorszy od początku br. – w I kwartale nc+ miała ponad 2,11, a w II kwartale – z górą 2,10 mln subskrybentów, widać zatem tegoroczną spadkową tendencję w liczbie odbiorców nc+.

W okresie pierwszych 9 miesięcy br. platforma nc+ wypracowała 366 mln euro przychodów. To w interpretacji Vivendi i przy zastosowaniu sztywnego przelicznika kursowego oznacza wzrost o 2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. Najwyższą dynamikę pod tym względem (19,2 proc. wzrostu) wykazały rynki afrykańskie, choć łączna kwota ich przychodów (327 mln euro) była niższa od tej osiągniętej przez nc+.

Autor:ps

Więcej informacji:Vivendi, nc+, Canal+

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas