Internet2015-07-15
8

VoD.pl przed Playerem i Ipla.tv, VoD.TVP.pl z rekordem, w dół aplikacja Ipla

Zdecydowanie najpopularniejszymi serwisami z wideo na żądanie pozostają VoD.pl, Player.pl i Ipla.tv - pierwszy ma najwięcej użytkowników, a dwa kolejne notują najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania. Bardzo duży wzrost w skali roku osiągnęła sekcja VoD serwisu TVP.pl, a spory spadek zanotowała aplikacja Ipla.

W kwietniu br. VoD.pl (należący do Grupy Onet) odwiedziło 3,38 mln użytkowników, prawie dwa razy więcej niż zanotował zajmujący kolejne miejsce Player.pl (Grupa TVN) - 1,97 mln, oraz po ponad dwa-trzy razy więcej niż Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 1,44 mln, i dział VoD serwisu TVP.pl - 1,18 mln - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Natomiast Player.pl i Ipla.tv zanotowały najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania przez użytkownika. Pierwszy serwis miał 52,58 mln odsłon oraz 8 godzin i 12:10 minuty średniego czasu, a drugi - 34,45 mln odsłon oraz 4 godziny i 58:55 minuty czasu. Sekcja VoD na TVP.pl przyciągnęła przeciętnego użytkownika na 2 godziny i 17:10 minuty, a VoD.pl i Kinoplex.gazeta.pl - na nieco ponad godzinę.

Ipla jest też dostępna jako aplikacja, która w kwietniu br. zanotowała 780,8 tys. użytkowników i 1,92 mln uruchomionych aplikacji.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-kwietniu-2015-roku ##

Serwisy należące do nadawców telewizyjnych najlepsze statystyki osiągają w czasie wiosennej ramówki od marca do maja i jesiennej od września do listopada. Mają też inne strategie udostępniania treści. Na Player.pl i Ipli oprócz produkcji TVN i Polsatu dostępnych jest sporo materiałów od zewnętrznych podmiotów (na Player.pl pojawiły się one w lutym ub.r.), m.in. od Telewizji Polskiej, która natomiast nie ma u siebie zewnętrznych produkcji, za to sporo swoich programów udostępnia na YouTubie.

Wszystkie te serwisy zawierają głównie programy rozrywkowe, seriale i filmy. Na Ipla są też programy i transmisje sportowe, a TVP udostępnia je w sekcji sportowej swojego portalu. Programy informacyjne i publicystyczne TVN można oglądać głównie na TVN24.pl, a TVP - na TVP.info. W ofercie Kinoplex.gazeta.pl są głównie filmy i kilka seriali, a na VoD.pl - także programy telewizyjne.

W serwisach większość produkcji jest dostępnych za darmo, natomiast za oglądanie tych najatrakcyjniejszych (zwłaszcza premierowych filmów) trzeba płacić. Na Player.pl pod koniec ub.r. wprowadzono ofertę dla klientów sieci T-Mobile, a na TVP.pl - bezpłatną Strefę Widza dla osób płacących abonament RTV.

Z serwisów VoD związanych z mniejszymi nadawcami telewizyjnymi najpopularniejsze jest HBOgo.pl, które w kwietniu br. odwiedziło 125,7 tys. użytkowników.

Zobacz tabelę


VoD.pl stracił w skali roku 350,3 tys. użytkowników, 5,09 mln odsłon i 1:09 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika (to spadki o 9,1 proc., 14,7 proc. i 1,8 proc.). Natomiast Player.pl odwiedziło o 263,9 tys. internautów więcej niż rok wcześniej (15,5 proc. w górę), którzy wykonali 5,8 mln odsłon więcej (12,4 proc. w górę), przy czym każdy spędził na stronie 56:34 minuty mniej (10,3 proc. w dół).

Ipla.tv zyskała rok do roku 66,1 tys. użytkowników, 6,25 mln odsłon i 55:37 minuty średniego czasu korzystania (to 4,8 proc., 22,2 proc. i 22,9 proc. w górę), za to aplikacja Ipla zanotowała spadek o 355,7 tys. użytkowników i 332,2 tys. uruchomionych aplikacji (31,3 i 14,7 proc. w dół).

Bardzo duży wzrost osiągnęła natomiast sekcja VoD na TVP.pl - o 608,7 tys. użytkowników i 10,4 mln odsłon (czyli 105,7 proc. i 152,7 proc.). Średni czas korzystania ze strony wzrósł skokowo z marca na kwiecień br., po tym jak dołączyła ona w Megapanelu do pomiaru streamów wideo.

Zobacz tabelę

Na drugiej podstronie szczegółowe statystyki czołowych serwisów w 2014 i 2015 roku

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas