Internet2016-07-22
5

Vod.tvp.pl mocno w górę po wycofaniu produkcji z VoD.pl, Player.pl przyciąga najbardziej

Po wycofaniu produkcji Telewizji Polskiej z VoD.pl odwiedzalność Vod.tvp.pl wzrosła o ponad jedną czwartą, a VoD.pl zanotował znaczące spadki. Z kolei w czerwcu, kiedy trwało Euro 2016, najwięcej stracił Player.pl należący do TVN, ale i tak zanotował zdecydowanie najwięcej odsłon i najdłuższy czas korzystania.

W czerwcu br. serwis VoD.pl na komputerach odwiedziło 3,44 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali 15,56 mln odsłon krajowych i korzystali ze strony łącznie przez 1,98 mln godzin (średnio 0,57 godziny na każdego odwiedzającego) - wynika z danych Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Aplikacja Ipla i serwis Ipla.tv miały łącznie na komputerach 2,25 mln użytkowników, a sama Ipla.tv (dla aplikacji Ipla nie są dostępne dalsze statystyki) przy 1,73 mln odwiedzających zanotowała 14,7 mln odsłon i 4,25 mln godzin korzystania (czyli przeciętnie 2,46 godziny na użytkownika). W Ipli od 10 czerwca można było oglądać transmisje Euro 2016 w odpłatnych kanałach Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD. Część użytkowników Ipli narzekała na jakość techniczną transmisji, sprawą zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a Cyfrowy Polsat niektórym użytkownikom w ramach rekompensaty zaproponował zwrot pieniędzy lub darmowy dostęp przez miesiąc do pakietu Ipla Sport.

Jak już informowaliśmy, ogółem dostęp do Polsat Sport 2 HD i Polsat Sport 3 HD wykupiło ponad 400 tys. osób, przy czym większość to abonenci Cyfrowego Polsatu, innych platform cyfrowych i sieci kablowych, którzy te kanały oglądali w telewizji.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/serwisy-sportowe-w-czasie-euro-2016-wp-przed-onetem-polsatsport-pl-i-ipla-przed-tvp-rekordy-po-meczu-ze-szwajcaria ##

11 najważniejszych meczów Euro 2016 było też transmitowanych przez Telewizję Polską, także w serwisie TVP.pl, przy czym w jego sekcji sportowej, a nie dziale VoD. Ten ostatni zanotował w zeszłym miesiącu 1,28 mln użytkowników, 10,74 mln odsłon krajowych i 3,76 mln godzin korzystania przez odwiedzających w kraju (średnio daje to 2,94 godziny na użytkownika).

Telewizja Polska z końcem marca wycofała swoje programy i seriale z VoD.pl, a z końcem czerwca z Ipli. Jesienią br. serwis Vod.tvp.pl ma zostać udostępniony w nowej wersji, TVP planuje też osobne produkcje tylko do internetu.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/grupa-onet-rasp-z-mniejsza-przewaga-nad-wirtualna-polska-youtube-slabo-w-mobile-u-dane-pbi-gemius-z-czerwca ##

Player.pl (należący do Grupy TVN) w czerwcu miał na komputerach 1,88 mln użytkowników, którzy wykonali w nim 29,74 mln odsłon (ponad dwa razy więcej niż w przypadku VoD.pl i Ipla.tv) i 4,25 mln godzin korzystania. Serwis osiągnął zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania przez każdego użytkownika krajowego - 4,69 godziny. W drugiej połowie czerwca na stronie udostępniono serial „Cape Town” z Marcinem Dorocińskim.

Badaniem Gemius/PBI nie są jeszcze objęte aplikacje mobilne, mają one być uwzględniane od października br., wtedy również zacznie się pomiar odtworzeń treści audio i wideo. Z kolei serwisy z dłuższymi treściami wideo są w internecie mobilnym dużo mniej popularne niż w stacjonarnym. Widać to także w statystykach YouTube’a (w którym dominują krótkie klipy): w czerwcu w polskim internecie miał na komputerach 17,81 mln użytkowników i 828,5 mln odsłon, a na smartfonach i tabletach - 5,15 mln użytkowników i 264,3 mln odsłon.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/tvn-bedzie-produkowac-wiecej-tresci-wylacznie-dla-player-pl-anting-stawiamy-na-polskie-produkcje ##

Zobacz tabelę

Z początkiem kwietnia seriale i programy Telewizji Polskiej zniknęły z serwisu VoD.pl. Dało to duży wzrost zasięgu serwisowi Vod.tv.pl - w marcu miał on 4,85 proc. zasięgu, w kwietniu już 5,9 proc., a w maju - 6,42 proc. Z kolei VoD.pl zanotował niewielki spadek - z 15,7 proc. w marcu do 15,44 proc. w kwietniu i 15,1 proc. w maju.

Oprócz Ipli wszystkie serwisy zanotowały spore spadki zasięgów z maja na czerwiec, co jest związane z końcem wiosennych ramówek telewizyjnych. Najbardziej zmalał zasięg Player.pl (z 11,09 proc. do 7,9 proc., czyli o 28,8 proc.), nieco mniej Vod.tvp.pl (z 6,42 proc. do 5,37 proc. czyli o 16,4 proc.), a nieznaczny spadek (o 4,1 proc.) zanotował VoD.pl.

Ipla osiągnęła wzrost zasięgu o 5,8 proc. głównie dzięki zainteresowaniu transmisjami Euro 2016 w płatnych kanałach Polsat Sport.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/polsat-z-reklam-przy-euro-2016-zarobil-prawie-dwa-razy-wiecej-niz-tvp-najmocniej-promowane-orange-play-i-plus-analiza ##

Zobacz tabelę

Player.pl od marca do maja miał wyższe zasięgi od Ipli, natomiast w czerwcu wskutek dużego spadku został przez nią wyprzedzony.

Vod.tvp.pl dzięki sporym wzrostom w marcu i maju zmniejszyła dystans dzielący go do Ipli.

Zdecydowanie popularniejszy od aplikacji Ipla jest serwis Ipla.tv - w kolejnych miesiącach miał dwa-trzy razy użytkowników więcej (dla aplikacji nie ma statystyk odsłon i czasu korzystania).

Zobacz tabelę

Player.pl miał w kolejnych miesiącach po dwa-trzy razy więcej odsłon krajowych na komputerach niż Ipla.tv i VoD.pl. Przy czym z maja na czerwiec zanotował ich największy spadek - o 37 proc. (z 47,22 mln do 29,74 mln). Na Ipla.tv liczba odsłon zmalała w tym ujęciu o 25,77 proc., na VoD.pl o 5,28 proc., a na Vod.tv.pl o 26,37 proc.

Vod.tvp.pl jako jedyny z analizowanych serwisów miał w kwietniu i maju więcej odsłon (odpowiednio 13,33 mln i 14,58 mln) niż w marcu (11,64 mln). Natomiast największy spadek zanotował Player.pl - z 62 mln w marcu do 52,81 mln w kwietniu i 47,22 mln w maju.

Zobacz tabelę

Vod.tvp.pl osiągnął też duże wzrosty czasu korzystania przez internautów w kraju - z 3,54 mln godzin w marcu do 4,72 mln w kwietniu (to 33,4 proc. w górę) i 5,15 mln w maju. Natomiast na Vod.pl nastąpił znaczny spadek - z 3,18 mln w marcu do 2,18 mln w kwietniu (31,5 proc. w dół) i w maju. Procentowo dużo mniej zmalała liczba odsłon na Player.pl i Ipla.tv.

Wszystkie witryny zanotowały też spadki liczby odsłon z maja na czerwiec. Najmniej w tym ujęciu stracił VoD.pl (z 2,18 mln do 1,98 mln, czyli o 9,2 proc.), a najwięcej Player.pl (z 14,76 mln do 8,83 mln, czyli o 40,2 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas