Internet2010-12-08
1

VoD w polskim internecie: dominują Onet i ipla

Wśród polskich serwisów i aplikacji internetowych z profesjonalnymi materiałami wideo najpopularniejsze są vod.onet.pl i ipla - wynika z badania Megapanel PBI/Gemius.

We wrześniu br. serwis vod.onet.pl odwiedziło ponad 2,4 mln użytkowników. Jak podaje Onet.pl od lutego br., kiedy ruszyła ta witryna, internauci 8,7 mln odtworzyli w niej odcinki serialu „Usta Usta”. Niższą popularnością cieszyły się inne produkcje TVN: „Brzydula” (5,7 mln odtworzeń), „Majka” (5,2 mln) i „Klub Szalonych Dziewic” (4,1 mln). Natomiast żaden z dostępnych w serwisie programów rozrywkowych TVN nie przekroczył poziomu 3 mln odtworzeń. Odcinki „Top Model. Zostań modelką” zostały wyświetlone 2,5 mln razy, a epizody „Kulinarnych rewolucji” Magdy Gessler – 2,4 mln razy.

Drugi z najważniejszych graczy w polskich VoD internetowym – ipla – to przede wszystkim aplikacja, która we wrześniu działała na 2,35 mln komputerów w Polsce. Serwisy przeglądarkowe działające pod tą nazwą umożliwiają głównie pobranie wersji tego programu na różne urządzenia oraz sprawdzenie, co w nim można obejrzeć . Przypomnijmy, że od września br. ipla jest dostępna jako widget w telewizorach Panasonic z systemem Viera Cast (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę


Prawie 350 tys. użytkowników miał we wrześniu iplex.pl. Wzrost popularności przyniosła zapewne serwisowi wakacyjna promocja prowadzona wspólnie z Coca-Colą (więcej o tej akcji). Natomiast tvscreen.pl odwiedziło mniej niż 30 tys. real users.

Autor:tw

Więcej informacji:VoD, vod.onet.pl, ipla, ipla.pl

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas