Biznes2018-09-21
17

Volkswagen Samochody Użytkowe na IAA 2018: pięć nowych modeli z napędem elektrycznym

Volkswagen I.D. Buzz CargoVolkswagen I.D. Buzz Cargo

Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje na targach IAA 2018 w Hanowerze (20-27 września) pięć nowych modeli z napędem elektrycznym: I.D. Buzz Cargo, ABT e-Transporter, ABT e-Caddy, Cargo e-Bike oraz Crafter HyMotion. Tworzą one nową ofertę marki w zakresie elektrycznych środków transportu do komercyjnego wykorzystania.

Cargo e-Bike to pierwszy elektryczny rower marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Promowany jest on jako pojazd dostawczy docierający bezpośrednio do ostatecznego klienta.

Cargo e-Bike jest wyposażony w pedały, osiąga prędkość 25 km/h, a swojego użytkownika wspiera energią z elektrycznego silnika o mocy 250 wat (48V), który jest zasilany energią z akumulatora litowo-jonowego. Zarówno układ napędowy, jak i sama konstrukcja trzykołowca zostały dostosowane do obciążenia wynoszącego 210 kg (łącznie z kierowcą). Pojazd ma z przodu dwa koła, między którymi znajduje się platforma ładunkowa. Mocuje się na niej skrzynię transportową o pojemności 0,5 m3. Konstrukcja przedniej osi sprawia, że skrzynia umocowana na platformie nie pochyla się w zakręcie razem z pojazdem, lecz stale jest utrzymywana w poziomie.

Cargo e-Bike ma być produkowany w fabryce Volkswagena Samochody Użytkowe w Hanowerze. W sprzedaży trzykołowy pojazd pojawi się w 2019 r.

ABT e-Caddy to samochód przedstawiany przez producenta także jako taksówka, z uwagi na to, że bazuje na przedłużonym Caddy Maxi, w związku z czym ma dużo miejsca dla pasażerów i na bagaż. Zasięg tego bezemisyjnego pojazdu to 220 km (wartość prognozowana wg NEFZ).

Pod karoserią ABT e-Caddy pracuje silnik elektryczny o mocy 82 kW zasilany energią elektryczną z litowo-jonowego akumulatora o pojemności 37,3 kWh. ABT e-Caddy rozwija prędkość maksymalną 120 km/h, a przedział ładunkowy wynosi 4,2 m3.

ABT e-Caddy pojawi się na rynku w połowie 2019 r.

Podczas targów IAA ma miejsce światowa premiera studyjnego ABT e-Transportera. Koncepcyjny model został opracowany wspólnie z firmą ABT e-Line. System jego akumulatorów został tak zaprojektowany, by w seryjnym produkcie można było zastosować akumulatory o różnej pojemności, odpowiednio do zadań tego auta i możliwości finansowych klientów.

W podstawowej konfiguracji Transporter jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 37,3 kWh, a druga wersje auta ma akumulator o pojemności 74,6 kWh. Zasięg poszczególnych odmian modelu wynosi odpowiednio 208 km i 400 km.

Studyjny I.D. Buzz Cargo to pierwszy samochód dostawczy Volkswagen Samochody Użytkowe skonstruowany na bazie modelu z rodziny I.D., do którego konstrukcji wykorzystano modułową platformę do budowy samochodów elektrycznych (MEB). Model ten wyróżnia się przestronnym wnętrzem oraz wyposażeniem, w którego skład wchodzą m.in. automatyczny tryb jazdy (I.D. Pilot) oraz cyfrowy system Cargo.

Dzięki zastosowaniu platformy MEB – zależnie od wielkości akumulatora i modelu auta – zasięg I.D. Buzz Cargo może wynosić od ok. 330 km do ponad 550 km (wg WLTP).

Crafter HyMotion to pojazd transportowy wyposażony w ogniwo paliwowe, a więc zasilany wodorem. Skonstruowano go głównie z myślą o pokonywaniu dużych odległości. Zbiorniki Craftera HyMotion zmieszczą 7,5 kg wodoru, dzięki czemu 4,25-tonowy transporter może przejechać ponad 500 km. Tankowanie auta trwa mniej więcej tyle samo czasu, co tankowanie Craftera z tradycyjnym napędem. Mimo dużego zasięgu, Crafter HyMotion ma większe maksymalne obciążenie niż e-Crafter.

Jak informuje producent, na razie Crafter HyMotion jest pojazdem studyjnym, ale gdy pojawi się odpowiednia infrastruktura, mógłby wejść do seryjnej produkcji.

Obok Caddy Maxi HyMotion, którego pokazano po raz pierwszy w 2009 r. w ramach "Hydrogen Road Tour", Crafter HyMotion jest drugim studyjnym modelem marki Volkswagen Samochody Użytkowe wyposażonym w ogniwo paliwowe.

Thomas Sedran, prezes zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe, podkreślił, że pomimo postępu w elektryfikacji produktów marki w niedalekiej przyszłości, w najbliższym czasie jej modele wciąż będą napędzane silnikami wysokoprężnymi. W Hanowerze Volkswagen Samochody Użytkowe pokaże w sumie 50 pojazdów zbudowanych na bazie wszystkich modeli.

Autor:km

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas