Biznes2009-01-27
0

W 2008 roku Volkswagen wydał najwięcej na reklamę telewizyjną

Volkswagen Group jest wciąż liderem pod względem wydatków nareklamę telewizyjną. Niemiecki koncern wydał w ubiegłym roku ponadsześćdziesiąt trzy milionów złotych - wynika z danych AGB NielsenMedia Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Co prawda koszty poniesione przez Volkswagen Group były o ponad5 proc. niższe niż w 2007 roku, to liczba wyemitowanych spotów byłao 9 proc. większa (30345 w 2007, 33146 w 2008), a czas emisjireklam wydłużył się o ponad 7 godzin.

Trzynaście milionów mniej na reklamę wydał General Motors (ok.50 mln złotych), co jest o niespełna 1 proc. mniej niż w 2007 roku.Pomimo, że wydatki niemalże się nie zmieniły, to liczba spotówreklamowych wzrosła aż o 30 proc., a czas antenowy był ponad 17proc. większy.

Niezmiennie na trzeciej pozycji plasuje się koncern Fiata.Wydatki włoskiego potentata z branży motoryzacyjnej wzrosły o ponad29 proc. (z 38 mln zł. na 49 mln zł.). W 2008 roku widzowie moglizobaczyć 24 921 spotów reklamowych (182 godz. 45 min i 23 sek.), cow porównaniu z 2007 rokiem jest wzrostem o 35 proc.

W poprzednim roku największy koszt jednostkowy reklamy wczołowej dziesiątce reklamodawców poniosła Toyota, płacąc za jedenspot ponad 6,5 tys. zł. Z kolei najmniej zapłaciła spółka SuzukiMotor Polska (trochę ponad 1,5 tys.).

Łącznie na reklamę telewizyjną w branży motoryzacyjnej wydano w2008 roku 349 926 940 złotych, a więc o 4 proc. więcej niż w 2007roku (336 415 556 zł). Warto zauważyć jednak, że liczba spotówwzrosła o niemal 11 proc., a cena za jedną emisję reklamy spadła o7 proc. (z 2390 zł w 2007, do 2216 zł w 2008).

Prezentowane dane dotyczą okresów do 1 stycznia do 31grudnia 2008 roku i od 1 stycznia do 31 grudnia 2008roku

Zobacz tabelę



Zobacz tabelę

Autor:pj

Więcej informacji:Fiat, General Motors, Volkswagen

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas