Internet2010-05-25
4

W 2009 r. czołowe agencje interaktywne zarobiły 91,5 mln zł

Obroty netto 14 czołowych agencji interaktywnych w Polsce wyniosły w 2009 roku 91,5 mln zł – wynika z badania IAB Polska i PwC. Ponad połowę przychodów agencji generowało tworzenie serwisów skierowanych do zwykłych internautów.

14 czołowych agencji interaktywnych w Polsce osiągnęło w ubiegłym roku obroty netto w wysokości 91,5 mln zł, z czego 17,2 mln zł generowały planowanie, zakup i obsługa mediów. Porównując 2009 rok do 2008 roku – w którym w badaniu wzięło udział 13 agencji – firmy zanotowały 6-7 proc. wzrostu przychodów. 92 proc. projektów polskie agencje interaktywne realizowały w naszym kraju, natomiast 7 proc. – z przeznaczeniem na rynki zagraniczne.

57 proc. przychodów agencje interaktywne w naszym kraju generowały z przygotowywania stron skierowanych do konsumentów. W porównaniu z 2008 roku spadł udział kreacji reklamowych w budżetach tych firm.

Mniej niż w 2008 roku polskie agencje interaktywne zarobiły w ubiegłym roku na tworzeniu treści. Z drugiej strony ponad dwukrotnie w przychodach tych firm wzrósł udział usług strategicznych i doradczych.

W obrotach i ilości klientów ośmiu agencji, które w 2008 i 2009 roku przekazały te dane, największe udziały miały branże finansowa, alkoholowa i telekomunikacyjna.

Badanie wyników finansowych czołowych agencji interaktywnych w Polsce zostało przeprowadzone przez PricewaterhouseCoopers na zlecenie IAB Polska wśród następujących firm: 180heartbeats, GoldenSubmarine, PlasmaMedia, Artegence, IDEO, Point of view, Click5, K2, DDB, Netizens, DigitalOne, Opcom, EURA7 i OS3 multimedia.

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas