Telewizja2011-01-03
9

W 2010 największe telewizje straciły widzów, najmniej TVN

Liderem rynku telewizyjnego w 2010 r. była TVP 1. W grupie 16-49 na pozycji numer 1 znalazła się Telewizja Polsat. Ranking top 30 kanałów w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.

Udział Jedynki w rynku w 2010 r. wyniósł 19,56 proc. i był o 8,5 proc. niższy niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu ze sporą stratą do lidera znalazła się TVP 2, której udział wyniósł 14,40 proc. po spadku o 5 proc.

Na trzeciej pozycji uplasowała się Telewizja Polsat - jej udział spadł o 7,5 proc. do 13,69 proc. Z kolei wynik na poziomie 13,68 proc. zanotowała TVN. Dało jej to czwarte miejsce (spadek o 1,8 proc.).

Zagregowany całodobowy udział w rynku czterech największych nadawców wyniósł w 2010 r. 61,33 proc., w porównaniu do 65,35 proc. w analogicznym okresie 2009 r. 

Zobacz tabelę


Najpopularniejszą stacją w grupie widzów z dostępem do telewizji kablowej i/lub satelitarnej była telewizja TVP 1, której udział wyniósł tutaj 15,64 proc. (spadek o 4,3 proc.) i był niższy niż w grupie wszystkich widzów. 

Zobacz tabelę


W grupie 16-49 - docelowej dla stacji komercyjnych - na pozycję lidera awansowała Telewizja Polsat. Jej udział w rynku spadł jednak o 5,7 procent. 

Zobacz tabelę


 W grupie 16-49 (miasta) na pozycji lidera znalazła się TVN, która zanotowała spadek udziału w rynku o 3 procent. 

Zobacz tabelę

 


* do 30 grudnia



 

Autor:masz

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas