Liderem rynku telewizyjnego w okresie od stycznia do października br. pozostaje TVP 1. Stacja ta utrzymała dominację zarówno w grupie 4+ jak i 16-49, mimo spadku udziału. Ranking top 30 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Udział Jedynki w rynku w okresie styczeń-październik 2010 r.* wyniósł 19,61 proc. i był o 9,5 proc. niższy niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Na drugim miejscu ze sporą stratą do lidera znalazła się TVP 2, której udział wyniósł 14,34 proc. po spadku o 6 proc.
Trzecią pozycję obroniła Telewizja Polsat - jej udział zmalał o 8 proc. do 13,62 proc. Z kolei wynik na poziomie 13,5 proc. zanotowała TVN. Dało jej to czwarte miejsce , rok temu też była czwarta z minimalnie niższym wynikiem.
Piątą lokatę zajął kanał TVP Info (4,94 proc. - wzrost o 10 proc.).
Zobacz tabelę
Najpopularniejszą stacją w grupie widzów z dostępem do telewizji kablowej i/lub satelitarnej była telewizja TVP 1, której udział wyniósł tutaj 15,61 proc. (spadek o 5 proc.) i był niższy niż w grupie wszystkich widzów.
Na pozycji drugiej utrzymała się TVN. Trzecia była TVP 2, a czwarty – Polsat. Wszystkie te trzy stacje także zanotowały spadki udziałów w rynku, a tylko wynik TVN w grupie kab-sat był wyższy niż w grupie 4+.
Zobacz tabelę
W grupie 16-49 - docelowej dla stacji komercyjnych – na pozycji numer jeden utrzymała się TVP 1. Jej udział w rynku spadł jednak o 11 procent.
W grupie 16-49 (miasta) na pozycji lidera znalazła się TVN, która zanotowała spadek udziału w rynku o 2,5 procent.
Zobacz tabelę