Telewizja Polska w ubiegłym roku toczyła w sumie 131 procesów sądowych. Zakończyła 21 spraw, najwięcej przypadków - 47 spraw - dotyczyło prawa pracy. Koszty usług prawnych wyniosły w sumie 2 mln 818 tys. złotych.
Jak podał nadawca, „usługi prawne i doradcze służyły zapewnieniu bezpieczeństwa prawnego zawieranych transakcji gospodarczych, stanowiły one również wsparcie dla kierownictwa spółki przy podejmowaniu decyzji w obszarze polityki i strategii Telewizji Polskiej”.
Telewizja | Zmiana struktury Telewizji Polskiej. Powstanie biuro dystrybucji, likwidacja biura handlu i Ośrodka Mediów Interaktywnych |
W sumie z udziałem publicznego nadawcy prowadzono w zeszłym roku 131 procesów sądowych, 47 dotyczyło prawa pracy, 41 - dóbr osobistych, 10 - dotyczyło sprostowania, 22 - udostępnienia informacji publicznej, 10 - zapłaty, a jedna sprawa porusza zagadnienie praw autorskich. W zeszłym roku zakończono w sumie 21 spraw.
W 2018 roku spółka poniosła koszty reprezentacji w wysokości 1 760 755, 79 złotych, usług marketingowych - w tym usług reklamowych oraz badania rynku i opinii publicznej - wyniosły 26 443 452, 28 złotych.
Usługi w zakresie stosunków międzyludzkich (public relations) i komunikacji społecznej kosztowały spółkę 228 461, 92 złotych, a usług doradztwa – 848 486, 00 zł.
Biznes | TVP z 2,2 mld zł wpływów i 3,5 mln zł zysku w ub.r. Ma 2,7 tys. pracowników, do spłaty 350 mln zł pożyczki i 48 mln zł obligacji |
Według nadawcy z usług w zakresie reprezentacji, marketingu, public relations i komunikacji społecznej korzystano w celu „optymalizacji sprzedaży, zachowania i zabezpieczenia źródeł przychodów, utrzymania dobrych relacji z wewnętrznym oraz zewnętrznym otoczeniem spółki, zadbania o jej dobry wizerunek i umocnienia wiarygodności marki jaką jest Telewizja Polska” – podano w sprawozdaniu.
W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.
Telewizja | Jacek Kurski zachowuje nadzór nad TAI. Matyszkowicz odpowiada m.in. za TVP Kultura i publicystykę |