Reklama2013-07-05
1

W agencjach pożądane kompetencje managersko-przywódcze

- Jak pokazują wyniki biznesowe ostatnich miesięcy, branża reklamowa przechodzi kryzys związany ze zdolnością obecnych firm do odpowiedzi na zmieniające się i rosnące potrzeby klientów - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Skup, human capital effectiveness manager w Aegis Media.

Chodzi o odpowiedź na wzywanie, które w Aegis Media określamy mówiąc „Komunikacja jest jedna”. Kluczowe jest bowiem połączenie kompetencji w obszarze strategii, kreacji, mediów tradycyjnych, social i mobile, wspartych wysokiej klasy technologią, kompetencjami performance’owymi z doskonałym rozumieniem potrzeb konsumentów. Kryzys obecnych firm w branży związany jest z ograniczoną zdolnością odpowiedzi na potrzeby klientów w obszarze zintegrowanej oferty usług i jest to przede wszystkim kryzys związany z efektywnością wewnętrznej organizacji. Brak jest albo szerokiego spektrum kompetencji, albo zdolności do ich integracji.

Rola i znaczenie komunikacji jest większa niż kiedykolwiek dotychczas. W mojej opinii branża reklamowa będzie rozwijać się w dwóch kierunkach. Zatrudnienie będzie rosło w nowopowstających, małych i nastawionych na specjalizację firmach mogących świadczyć konkretne usługi dla kilku wybranych klientów. Z drugiej zaś strony będą się rozwijać duże organizacje zdolne do świadczenia szerokiego portfolio zintegrowanych usług największym i globalnym klientom.

Konkurencyjne rynkowo wynagrodzenia mogą również zostać utrzymane - wbrew przeważającemu w wynikach ostatniego badania SAR trendowi spadkowemu. Za każdym razem jednak będzie się to wiązać ze wzrostem kompetencji pracowników - zarówno w obszarze merytorycznym, jak i kompetencji managersko-przywódczych, o które szczególnie trudno w branży reklamowej.
 


Michał Skup, human capital effectiveness manager w Aegis Media

Autor:kl

Więcej informacji:Michał Skup, Aegis Media

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas