Prawie 4 godz. i 18 min. - tyle średnio czasu przed telewizorem wkażdy dzień tzw. długiego weekendu (od 11 do 14 czerwca br.)spędził statystyczny Polak. Hitem tych czterech dni były transmisjez festiwalu w Opolu, a najpopularniejszą stacją - Jedynka.
Rok temu, długi weekend z Bożym Ciałem, przypadał pod koniecmaja, a czas oglądania telewizji był wtedy krótszy o niecałe 3minuty - wynika z danych AGB Nielsen MediaResearch przygotowanych na zlecenie portaluWirtualnemedia.pl.
Na czele dwudziestu najpopularniejszych programów weekenduznalazły się dwie transmisje z festiwalu w Opolu -pierwsza część koncertu "Superduety" z widownią wynoszącą 5,26 mlnosób i pierwsza część "Superjedynek", którą obejrzało 4,69 mlnwidzów (więcej na temat oglądalności Opola). Trzecią pozycję zająłniedzielny serwis sportowy Jedynki po "Wiadomościach" - przyciągnąłprzed ekrany 4,54 mln widzów.
W rankingu dominują pozycje TVP 1, TVP 2, dwamiejsca zajmuje TVN, a tylko jedno - Polsat (film "Ryzykanci" namiejscu 20. z 2,85 mln oglądających). Do zestawienia nie weszły dwamecze Ligi Światowej Siatkówki pomiędzy Brazylią a Polską, którepokazywała stacja Zygmunta Solorza-Żaka. Spotkania te,transmitowane w Polsacie w sobotnie i niedzielne popołudnia,zgromadziły średnio 1,39 mln widzów przy udziale na poziomie 15,36proc.
Zobacz tabelę
Najpopularniejszym kanałem w okresie od 11 do 14 czerwcabr. była TVP 1 z udziałem na poziomie 23,24 proc. Na drugimiejscu znalazła się TVP 2 (miała 15,25 proc. udziału), a dalejuplasowały się: Polsat (14,05 proc.) i TVN (12,62 proc.).
Zobacz tabelę