Prasa2011-06-22
23

W górę “Gazeta Polska” i “Gość”, “Newsweek” stracił 40 proc.

Większość tygodników opinii zanotowało w kwietniu br. spadki sprzedaży w stosunku do kwietnia ub.r., gdy zdarzyła się tragedia smoleńska. Zyskały jedynie “Gazeta Polska” i “Gość Niedzielny”. Najbardziej, bo aż o 40 proc. spadła sprzedaż “Newsweeka”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że liderem w segmencie tygodników opinii w kwietniu br. pozostał “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”). Sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 158 603 egz. i była o 0,37 proc. wyższa niż w kwietniu 2010 roku.

Na drugiej lokacie w rankingu znalazł się tygodnik “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy). Jego średnia sprzedaż ogółem w czwartym miesiącu br. ukształtowała się na poziomie 134 278 egz., co oznacza spadek aż o 23 proc. względem kwietnia 2010 roku.

Trzecie miejsce w zestawieniu zajął wprowadzony na rynek w lutym br. magazyn “Uważam Rze” (Presspublica), którego wynik sprzedażowy w czwartym miesiącu br. wyniósł 133 215 egz. W marcu br. tygodnik ten zajmował drugie miejsce, wyprzedzając wtedy “Politykę”.

>>> Rekordowy marzec “Uważam Rze”, lepszy tylko “Gość Niedzielny”

Najwięcej stracił plasujący się na czwartym miejscu “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego sprzedaż ogółem zmalała aż o 40,86 proc. i wyniosła 100 531 egz. Rok wcześniej magazyn był czwarty.

Z kolei największy wzrost w zestawieniu zanotowała - tak jak w poprzednich miesiącach - “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), zajmująca szóstą lokatę. Jej sprzedaż ogółem w kwietniu br. poszła do góry o 90,75 proc. w stosunku do kwietnia ub.r. i wyniosła 80 477 egz.

Zobacz tabelę


Porównując dane z kwietnia br. do danych z marca br. widać, że największy wzrost sprzedaży ogółem (o 17,13 proc.) zanotowała “Gazeta Polska”, zaś najwięcej stracił “Newsweek Polska” (6,73 proc.).

Zobacz tabelę



Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w kwietniu br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem spadła o 6,66 proc. i wyniosła 350 425 proc.

Zobacz tabelę

 


Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Autor:pp

KOMENTARZE(23)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas