Telewizja2010-02-08
19

W górę Polsat News i TVP Info

W styczniu wśród kanałów informacyjnych najwięcej zyskał Polsat News, którego widownia wzrosła o prawie 60 proc. Wzrost zanotowało też TVP Info, zaś udział TVN 24 spadł minimalnie.

Liderem kanałów informacyjnych w Polsce pozostaje niezmiennie mające ponad 95-proc. zasięg techniczny w Polsce TVP Info. W styczniu br. oglądało tę stację średnio 315 tys. widzów, co dało jej 4,42 proc. udziału w rynku – wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl. Rok temu kanał miał 276 tys. widzów i 3,92 proc. udziału. Oglądalność TVP Info rośnie w ostatnich miesiącach cały czas np. w grudniu ub.r. jej udział poszedł do góry z 3,73 proc. do 4,24 proc.

Zobacz tabelę


Jacek Snopkiewicz, szef TVP Info
, za główne przyczyny wzrostu widowni swojej anteny uznaje m.in. fakt, że stacja na bieżąco reaguje na wydarzenia, przekazuje niezależne informacje i prezentuje różne punkty widzenia w programach publicystycznych – obok konserwatywnego Rafała Ziemkiewicza można na jej antenie zobaczyć program mającego poglądy lewicowe Jacka Żakowskiego. Jednym z programów, który wpływa na wzrost oglądalności kanału jest „Info Dziennik”. Serwis ten zadebiutował w styczniu br. i już osiąga wyniki do 800 tys. widzów. Rok temu nadawany w tym samym paśmie magazyn „Minął dzień” miał co najwyżej 660 tys. oglądających. Najpopularniejszym programem w stacji są audycje lokalne.

Styczeń był miesiącem, w którym spore zmiany na antenie wprowadziła TVN 24. W ramówce kanału pojawiły się weekendowe „Fakty po faktach” oraz wydłużony został magazyn „Polska i Świat”, a dane telemetryczne pokazują, że właśnie te audycje są najpopularniejsze w stacji osiągając ponad pół miliona widzów. Zamiast serwisu o 16.00 nadawane są natomiast „Fakty po południu”. Zmiany te poskutkowały, bowiem TVN 24, która szczególnie w listopadzie i grudniu ub.r., odczuwała bolesne spadki udziałów (odpowiednio o 14 i 11 proc.), w styczniu br. zanotowała już tylko spadek z 2,68 do 2,65 proc. (czyli o 1 proc.), a jej widownia nawet minimalnie wzrosła.

- Fluktuacja oglądalności w przypadku newsów jest naturalna i zależy od tego, co się dzieje – zwraca uwagę Karol Smoląg, rzecznik prasowy Grupy TVN - Ze zmian ramówkowych jesteśmy zadowoleni, ale z wnioskami będziemy czekać na potwierdzenie trendów. Szczególnie cieszy dynamiczny wzrost w grupie 16-49 (o ok. 10 proc. rok do roku) mający pozytywny wpływ na atrakcyjność anteny dla reklamodawców – dodaje Smoląg.

Konsekwentnie do góry pnie się najmłodszy gracz na rynku informacji, czyli Polsat News, który w styczniu br. oglądało już 30 tys. widzów, a jego udział wzrósł z 0,27 do 0,43 proc. i był najwyższy w historii. - Od początku powstania Polsat News, systematycznie staramy się kształtować ramówkę w taki sposób, aby jak najlepiej odpowiadała na potrzeby widzów. I w tym znajdujemy główną przyczynę wzrostu wyników oglądalności – podkreśla Marcin Cholewiński, szef anteny stacji. - Zdajemy sobie sprawę, że nie jesteśmy jeszcze liderem, ale tym bardziej cieszą nas ostatnie wyniki badań opinii, w których nasza stacja postrzegana jest jako ta najbardziej obiektywna, apolityczna i rzetelna – dodaje.

Najpopularniejsze pozycje w Polsat News to emitowane równolegle z Polsatem „Wydarzenia” oraz „Gość Wydarzeń”, który czerpie widzów z głównej anteny, a którego rok temu jeszcze nie było w ramówce. Wśród nowości w styczniu br. kanał wprowadził serwis „Co do minuty”, który podniósł oglądalność swojego pasma, a pod koniec miesiąca ruszył z kampanią magazynu „To był dzień. Cholewiński zapowiada na kolejne miesiące dalsze działania promocyjne.

Pewien wpływ na wzrost oglądalności kanałów informacyjnych ma też powiększający się ich zasięg techniczny będący głównie efektem wzrostu liczby abonentów platform cyfrowych (szczegóły w tabeli na dole). W najbliższych miesiącach widownia stacji newsów może dalej iść do górę, bowiem ruszy prezydencka kampania wyborcza.

Stałe wyniki ma czwarta w rankingu Superstacja, którą w styczniu br. oglądało średnio 14,3 tys. widzów, czyli niemal tyle samo, ile rok wcześniej. Na niezmienionym poziomie pozostał też udział tej anteny w rynku (0,20 proc.). 

Zobacz tabelę


Gorzej niż stacje ogólnoinformacyjne radzą sobie kanały biznesowe
. Zarówno TV Biznes jak i TVN CNBC Biznes cały czas tracą widzów. W styczniu br. widownia kanału biznesowego Polsatu spadła o 34,62 proc. do 3 tys. osób, a jej udział zmalał z 0,06 do 0,04 proc. Jeszcze większy spadek zanotowała stacja biznesowa Grupy TVN – o 44,68 proc. W zeszłym miesiącu miała ona 2 tys. widzów i tylko 0,03 proc. udziału w rynku (rok wcześniej 0,05 proc.).

Zobacz tabelę


 


 

Zobacz tabelę


 

Autor:Pallus Patryk

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas