Technologie2016-09-07
0

W II kw. rynek urządzeń wearables w górę o 26,1 proc., ale Apple mocno w dół

O ponad 26 proc. w II kwartale br. wzrosła globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.

W II kwartale 2016 roku na świecie sprzedano 22,5 miliona urządzeń z kategorii wearables. To o 26,1 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015 (17,8 mln).

W różnych kierunkach podążają dwa główne segmenty rynku. W przypadku podstawowych urządzeń, nie obsługujących zewnętrznych aplikacji, zaobserwowano wzrost o 48,8 proc. r/r, podczas gdy sprzedaż urządzeń smart, oferujących wsparcie dla aplikacji podmiotów zewnętrznych, zmalała o 27,2 proc.

Do takiego stanu rzeczy najbardziej przyczyniła się firma Apple, która jako jedyna z czołówki największych dostawców zanotowała spadek. IDC szacuje, że sprzedaż zegarków Apple Watch zmalała w ujęciu rocznym o 56,7 proc., z 3,6 miliona do 1,6 miliona sztuk.

Liderem całego rynku była firma Fitbit, która sprzedała 5,7 miliona swoich urządzeń wearables (wzrost o 28,7 proc. r/r) i zdobyła 25,4 proc. udziału w rynku, wyprzedzając Xiaomi (3,1 mln sprzedanych urządzeń, +2,5 proc. r/r, 14 proc. udz. w ryn.). Trzecie było Apple (7 proc. udz. w ryn.), a Top 5 uzupełniły firmy Garmin (6,9 proc.) i Lifesense (4,6 proc.).

Zobacz tabelę

 

Autor:km

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas