Technologie2016-12-07
0

W III kw. rynek urządzeń wearables w górę o 3,1 proc., Apple sprzedało 1,1 mln Apple Watch

Apple Watch 2Apple Watch 2

Tylko o nieco ponad 3 proc. wzrosła w III kwartale br. globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables - wynika z danych firmy badawczej IDC.

W III kwartale 2016 roku na świecie sprzedano 23 miliony urządzeń z kategorii wearables. To o 3,1 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015 (22,3 mln).

W przypadku podstawowych urządzeń (głównie opaski fitness), nie obsługujących zewnętrznych aplikacji, które odpowiadają za 85 proc. całego rynku, zaobserwowano dwucyfrowy wzrost. Natomiast zmalała sprzedaż urządzeń smart, oferujących wsparcie dla aplikacji podmiotów zewnętrznych.

Liderem całego rynku była firma Fitbit, która sprzedała 5,3 miliona swoich urządzeń wearables (wzrost o 11 proc. r/r) i zdobyła 23 proc. udziału w rynku, wyprzedzając Xiaomi (3,8 mln sprzedanych urządzeń, +4 proc. r/r, 16 proc. udz. w ryn.) i Garmin (1,3 mln sprzedanych urządzeń, +12,2 proc. r/r, 5,7 proc. udz. w ryn.).

>>> Drastyczny spadek sprzedaży smartwatchów w III kw. Liderem Apple Watch

Zajmująca czwarte miejsce firma Apple jako jedyna z czołówki największych dostawców zanotowała spadek. IDC szacuje, że sprzedaż zegarków Apple Watch zmalała w ujęciu rocznym aż o 71 proc., z 3,9 miliona do 1,1 miliona sztuk. Top 5 zamyka Samsung.

Zobacz tabelę

 

 

Autor:km

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas