Internet2018-05-08
6

W informacjach i publicystyce Onet tuż przed WP.pl, a Interia wyraźnie przed Gazeta.pl

W kategorii informacji i publicystyki Onet.pl ma nieco więcej użytkowników i odsłon niż WP.pl, natomiast Interia.pl zdecydowanie wyprzedza Gazeta.pl. W skali roku Interia zanotowała duży wzrost.

W marcu br. strony informacyjne i publicystyczne Onetu odwiedziło 8,44 mln realnych użytkowników, czyli 29,95 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 165,33 mln odsłon, a każdy korzystał z tych witryn średnio przez 32 minuty i 59 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Analogiczna sekcja WP.pl zanotowała prawie pół miliona użytkowników mniej (7,96 mln) i nieco mniej odsłon (163,42 mln) od Onetu, za to średni czas korzystania z niej był dłuższy, wyniósł 39 minut i 10 sekund.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/najpopularniejsze-serwisy-i-aplikacje-internetowe-w-polsce-w-marcu-2018-roku-ila-czasu-internauc-spedzaja-na-facebook-onet-wp-i-google ##

Dział informacyjno-publicystyczny Interii przy 6,82 mln użytkowników miał 95,15 mln odsłon oraz 17 minut i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Natomiast taka sekcja Gazeta.pl miała 4,86 mln użytkowników, 76,63 mln odsłon oraz 20 minut i 27 sekund średniego czasu korzystania.

Tylko na komputerach sekcja informacyjno-publicystyczna WP.pl miała więcej użytkowników niż analogiczny dział Onetu (5,39 mln wobec 5,2 mln) i nieco dłuższy przeciętnych czas korzystania przez odwiedzającego (35 minut i 53 sekundy wobec 34 minut i 3 sekund), za to znacznie mniej odsłon (85,93 mln wobec 96,01 mln).

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/najpopularniejsze-serwisy-i-aplikacje-internetowe-w-polsce-w-marcu-2018-roku-ila-czasu-internauc-spedzaja-na-facebook-onet-wp-i-google ##

Natomiast taki dział Interii wyraźnie wyprzedził analogiczną sekcję Gazeta.pl pod względem liczby użytkowników (3,76 mln wobec 2,51 mln) i odsłon (49,57 mln wobec 33,71 mln), ale nieco krótszy średni czas spędzony przez odwiedzającego (18 minut i 35 sekund wobec 19 minut i 59 sekund).

Z kolei na urządzeniach mobilnych strony informacyjno-publicystyczne Onetu miały więcej użytkowników od takich witryn WP.pl (5,4 mln wobec 4,69 mln), ale mniej odsłon (69,32 mln wobec 77,49 mln) i krótszy przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego (18 minut i 48 sekund wobec 25 minut i 11 sekund).

Dział Interii odwiedziło 4,34 mln internautów, natomiast sekcja Gazeta.pl miała 3,21 mln użytkowników.

W każdym z analizowanych portali sekcję informacyjno-publicystyczną odwiedziła mniej więcej połowa wszystkich użytkowników portalu. W przypadku Onetu ten wskaźnik wyniósł 47,9 proc., na WP.pl - 52,86 proc., na Interii - 46,22 proc., a na Gazeta.pl - 47,92 proc.

Na WP.pl dział informacyjno-publicystyczny wygenerował 5,37 proc. odsłon całego portalu. W przypadku Onetu było to 9,27 proc., a w przypadku Interii - 11,49 proc. Za to na Gazeta.pl taka sekcja zanotowała 28,04 proc. odsłon całego portalu.

Jest to związane m.in. z faktem, że serwis mailowy Gazeta.pl notuje wielokrotnie mniejszą odwiedzalność niż analogiczne witryny Onetu, WP.pl i Interii. Ponadto serwis sportowy, inaczej niż u konkurentów, działa pod osobną domeną Sport.pl. W konsekwencji cała Gazeta.pl ma wiele razy mniej odsłon niż trzy inne z czołowych portali.

W skali roku sekcja informacyjno-publicystyczna Onetu zyskała 2,5 pkt proc. zasięgu (to 9,1 proc. w górę), ale straciła 9,13 mln odsłon oraz minutę i 26 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 5,2 i 4,2 proc. w dół).

Analogiczny dział WP.pl minimalny wzrost zasięgu (o 0,07 pkt proc., czyli 0,2 proc.), wyraźny wzrost liczby odsłon (o 25,09 mln, a więc 18,1 proc.) i niewielki spadek przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego (o 33 sekundy, czyli 1,4 proc.).

Mocno wzrosły statystyki stron informacyjno-publicystycznych Interii. Zyskały one 6,28 pkt proc. zasięgu i 28,62 mln odsłon (to 35 i 43 proc. w górę), przy spadku średniego czasu korzystania o minutę i 58 sekund (czyli 10,2 proc.).

Z kolei podobna sekcja Gazeta.pl straciła 2,42 pkt proc. zasięgu i 36,45 mln odsłon (12,3 i 32,2 proc. w dół), a przeciętny czas korzystania z niej wydłużył się o minutę i 16 sekund (a więc 6,6 proc.).

Autor:tw

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas