Internet 2016-02-04
9

W informacjach Onet.pl wyprzedza WP.pl. Mocno w dół Gazeta.pl, w górę Interia.pl

Na portalu Onet.pl sekcja z informacjami polityczno-społecznymi jest zdecydowanie popularniejsza niż na WP.pl. W skali roku duży spadek odwiedzalności zanotowała taki dział portalu Gazeta.pl, a spory wzrost - sekcja Interii.

Sekcję Onetu z informacjami i komentarzami o tematyce społeczno-politycznej w grudniu ub.r. odwiedziło 7,22 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali 319,9 mln odsłon (w tym 72,1 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niej średnio przez 55 minut i 54 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. We wszystkich tych statystykach wyprzedza ona dział informacyjny WP.pl - miała o 1,01 mln użytkowników, 156,8 mln odsłon i 23:16 minuty średniego czasu korzystania więcej.

Zdecydowanie mniej popularne są sekcje informacyjne Gazeta.pl i Interii. W grudniu ub.r. pierwsza zanotowała 3,42 mln użytkowników, 113,6 mln odsłon i 24:49 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a druga - 2,89 mln użytkowników, 82,8 mln odsłon i 25:03 średniego czasu korzystania.

Zobacz tabelę


Dział informacyjny Onetu w skali roku zanotował niewielkie zmiany odwiedzalności. W grudniu ub.r. miał o 1,4 proc. mniejszy zasięg, o 44,4 mln (16,1 proc.) więcej odsłon oraz o 3:57 minuty (7,6 proc.) dłuższy średni czas spędzany przez internautę.

Na WP.pl sekcja informacyjna straciła w skali roku 12,1 proc. zasięgu oraz 43,7 mln odsłon i 4:11 średniego czasu korzystania (to 21,1 proc. i 11,4 proc. w dół).

Jeszcze większe spadki zanotował taki dział portalu Gazeta.pl: o 27,3 proc. zasięgu (z 19,28 proc. do 14,02 proc.), 51,7 mln odsłon (to 31,2 proc. w dół) i 7:47 minuty średniego czasu korzystania (23,9 proc. w dół). Za to na Interia.pl taka sekcja zyskała 0,9 proc. zasięgu, 18 mln odsłon (27,7 proc. w górę) i 11 sekund średniego czasu korzystania (0,7 proc. w górę).

W efekcie mocno zmalała przewaga działu Gazeta.pl nad działem Interii: w zasięgu z 7,55 do 2,18 pkt proc., w liczbie użytkowników - z 1,62 mln do 530,2 tys., a w liczbie odsłon - ze 100,5 mln do 30,8 mln. Natomiast pod względem przeciętnego czasu spędzanego przez użytkownika sekcja Interii wyprzedziła już Gazeta.pl o 14 sekund, podczas gdy rok wcześniej miała wynik o 7:44 minuty gorszy od konkurenta.

Autor: tw

KOMENTARZE (9) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas