Internet2016-02-01
1

W internecie mobilnym Grupa GG wyprzedziła Onet-RASP, Allegro.pl przed Interia.pl

W grudniu ub.r. najwięcej krajowych odsłon mobilnych zanotowały Grupa Wirtualna Polska, Grupa Onet-RASP, portale WP.pl i Onet.pl oraz mobilna wersja komunikatora GG. Allegro.pl wyprzedziło pod tym względem Interię, a o2.pl - serwisy Gazeta.pl, Pudelek.pl, Fotka.pl i Fakt.pl.

Serwisy i aplikacje Grupy Wirtualna Polska (bez uwzględnienia stron Finansowysupermarket.pl, Domodi.pl, ABCzdrowie.pl i Testwiedzy.pl, nieobjętych pełnym oskryptowaniem) w grudniu ub.r. zanotowały 930,4 mln krajowych odsłon mobilnych, które stanowiły 26,14 proc. ich wszystkich odsłon krajowych. Grupa GG miała 871,6 mln odsłon mobilnych, a Grupa Onet-RASP - 837,6 mln. Zajmująca kolejne miejsce Grupa Interia.pl (w jej statystykach nie ma danych stron Investroom.pl i Strefa.pl) osiągnęła ponad dwa razy mniej takich odsłon - 342,7 mln.

Grupie GG prawie cały ruch mobilny zapewnia komunikator GG, który w grudniu ub.r. zanotował 857,8 mln krajowych odsłon mobilnych. Za to na stronach Grupy Allegro.pl takie odsłony stanowiły tylko 8,6 proc. całego ruchu.

Zobacz tabelę


Większość wydawców zanotowała w skali roku wzrosty krajowego ruchu mobilnego wynoszące od 50 do 100 proc. Grupa Wirtualna Polska zyskała 343,1 mln krajowych odsłon mobilnych (58,4 proc. w górę), Grupa Onet-RASP - 316,4 mln (60,7 proc.), Grupa Interia.pl - 178,6 mln (wzrost o 108,9 proc.), a Grupa Gazeta.pl - 102 mln (57,9 proc.).

Grupa Allegro-GG została rozdzielona z początkiem listopada, po sprzedaży komunikatora GG funduszowi Xevin Investments. W grudniu Grupa GG osiągnęła wzrost ruchu mobilnego w skali miesiąca i wyprzedziła pod tym względem Grupę Onet-RASP.

Zobacz tabelę


Na Onet.pl wykonano w grudniu 626,8 mln krajowych odsłon mobilnych, na WP.pl - 478,1 mln, na Allegro.pl - 224,2 mln, a na Interia.pl - 178,6 mln.

Na Pudelek.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły już 47,9 proc. całego ruchu krajowego, na Bezuzyteczna.pl i Sport.pl - nieco ponad 40 proc., na Ulub.pl - 63 proc., a na Allegro.pl i NK.pl - tylko trochę powyżej 10 proc.

Zobacz tabelę


W skali roku liczba krajowych odsłon mobilnych na Onet.pl zwiększyła się o 178,4 mln (czyli 39,8 proc.), a na WP.pl - o 160,7 mln (50,6 proc.). Allegro.pl zanotowało prawie trzykrotny wzrost (o 138,3 mln odsłon) i wyprzedziło Interię, która zyskała 71,1 mln odsłon (66,1 proc. w górę).

Tylko kilkuprocentowe wzrosty krajowego ruchu mobilnego osiągnęły Fotka.pl (o 6 mln odsłon, czyli 8,3 proc.), Ulub.pl (o 1,7 mln, 3,2 proc.) i Bezuzyteczna.pl (o 2,5 mln, 7,5 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas