W IV kwartale 2014 roku na świecie sprzedano 76,1 miliona tabletów, a w całym minionym roku sprzedaż sięgnęła 229,6 miliona sztuk - wynika z danych firmy badawczej IDC.
W ostatnich trzech miesiącach 2014 roku sprzedaż tabletów zmalała w ujęciu rocznym o 3,2 proc., z 78,6 miliona do 76,1 miliona sztuk. To pierwszy w historii spadek w ujęciu rocznym od 2010 roku, kiedy rodził się omawiany rynek.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 17,8 proc., z 26 mln do 21,4 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 33,1 proc. do 28,1 proc.).
Drugi w rankingu Samsung zanotował jeszcze większy spadek sprzedaży swoich tabletów (o 18,4 proc., z 13,5 mln do 11 mln sztuk), a jego rynkowy udział zmalał z 17,2 proc. do 14,5 proc.
Kolejne miejsca zajęły firmy Lenovo (jako jedyna w Top 5 ze wzrostem r/r), Asus i Amazon.com.
Zobacz tabelęW całym 2014 roku na świecie sprzedano 229,6 miliona tabletów - o 4,4 proc. więcej niż w roku 2013 (219,9 mln). Kolejność wśród największych producentów była tutaj podobna jak w IV kwartale, z tym że Asus zamienił się miejscami z Lenovo.
Zobacz tabelę