Telewizja2015-11-06
10

W kanale WP1 będą codzienna publicystyka i reportaże od Wirtualnej Polski oraz filmy i seriale

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska HoldingJacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding

Wirtualna Polska Holding, której spółka zależna wygrała konkurs na nadawanie na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej swojego kanału WP1, podała pierwsze informacje o jego ofercie programowej. Złożą się na nią m.in. codzienny magazyn publicystyczny „Dzieje się w Polsce” i reportażowo-interwencyjny „Interakcja” oraz pasma z filmami i serialami.

Zgodnie z wymogami koncesyjnymi kanał WP1 ma mieć charakter interaktywny i uniwersalny profil programowy, przy czym zawierać m.in. treści o edukacji medialnej i treści pochodzące z nowych mediów. - Przyznanie koncesji otwiera nowy etap w Wirtualnej Polsce, oznacza szybką budowę kompetencji w już wcześniej strategicznie ważnym obszarze produkcji i dystrybucji treści telewizyjnych. Zrobiliśmy wiele przez ostatnie dwa lata w tej dziedzinie, a teraz przejdziemy jeszcze przyspieszony kurs zakupu i dystrybucji do 18 mln Polaków długich form wideo, których do tej pory brakowało w naszym portfolio - zapowiada Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polski Holding.

Firma poinformowała, że w ramówce nowego kanału znajdą się różnorodne gatunki i formy telewizyjne: rozrywka, filmy i seriale, dokumenty, publicystyka, sport i reality tv. Na pewno emitowane będą codzienny magazyn publicystyczny „Dzieje się w Polsce” i reportażowo-interwencyjny „Interakcja”, nagrywane w studiu telewizyjnym Grupy Wirtualna Polska. Od drugiej połowy września wydawca realizuje tam już dwa codzienne programy na żywo: poranny i popołudniowy. Ponadto w WP1 nadawane będą pasma dokumentalno-lifestylowe i filmowo-serialowe.

Własne studio Wirtualna Polska uruchomiła wiosną br., kieruje nim Jacek Amsterdamski. Wydawca podkreśla, że oprócz dłuższych programów na żywo realizuje w nim miesięcznie prawie 500 krótszych materiałów wideo, których liczba odtworzeń w ciągu miesiąca przekracza 100 mln. - Jesteśmy gotowi do realizacji nowego projektu, który zakłada wykorzystanie potencjału Grupy WP przy tworzeniu, dystrybucji i promocji programu WP1 - zapowiada Grzegorz Czapski, VP corporate development w Grupie WP.

Start kanału to dla nadawcy także wejście w sektor reklamy telewizyjnej, który wciąż ma w Polsce dwa razy większą wartość od reklamy internetowej. - Stajemy się crossmediowi, pozycjonując się na dwóch lukratywnych rynkach: internetowym i telewizyjnym. Te już dziś stanowią 70 proc. reklamowego tortu - podkreśla Jacek Świderski.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/4-2-proc-wiecej-na-reklamy-w-telewizji-najwiecej-zyskaly-kanaly-tematyczne-z-tv-naziemnej-raport ##

W pierwszej połowie br. Wirtualna Polska Holding zanotowała 145,3 mln zł wpływów ze sprzedaży (w tym 95 proc. ze sprzedaży usług reklamowych) i 9,6 mln zł zysku. Przez ostatnie półtora roku przejęła szereg mniejszych wydawców, m.in. Sportowefakty.pl, Grupę Money.pl, Domodi.pl i Homebook.pl . Tempo akwizycji przyspieszyło w maju br. po debiucie giełdowym spółki, z którego pozyskała 106,87 mln zł. Odtąd firma kupiła serwisy Open.fm, Polskastacja.pl, Grupę NextWeb Media, Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl oraz Allani. Ostatnio zapowiadała też uruchomienie w br. darmowego serwisu VoD.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/tvp-tvn-i-polsat-kontra-videostar-pl-i-o2-pl-przed-krrit-glowne-kanaly-tv-w-internecie-wbrew-prawu-czy-zgodnie-z-ustawa ##

We wrześniu br. strony Grupy Wirtualna Polska zanotowały 18 mln użytkowników i 3,71 mld odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych).

Autor:tw

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas