Internet2018-07-11
2

W ogłoszeniach prasowych Facebook ostrzega użytkowników WhatsApp przed fake newsami

Facebook zaczął publikować w indyjskiej prasie płatne całostronicowe ogłoszenia przestrzegające użytkowników komunikatora WhatsApp przed zjawiskiem fake newsów. Serwis radzi by internauci otrzymujący sensacyjnie brzmiące wiadomości podchodzili do nich z dystansem i zastanowili się głęboko zanim prześlą konkretną treść kolejnym użytkownikom WhatsApp.

Działający w telefonach komórkowych mobilny komunikator WhatsApp został przejęty przez Facebook w 2014 r. za 19 mld dol. Według danych z ub.r. z aplikacji korzystało na całym świecie ponad 1,2 mld użytkowników. Nic więc dziwnego, że WhatsApp jest coraz częściej wykorzystywany do szerzenia dezinformacji w celu wpływania na opinię publiczną.

Jednym z największych rynków na których WhatsApp cieszy się rosnącą popularnością są Indie. Dlatego właśnie tam Facebook rozpoczął kolejny etap swojej kampanii zwalczającej fake newsy.

Serwis opublikował w największych indyjskich dziennikach całostronicowe ogłoszenia przestrzegające użytkowników WhatsApp przed zjawiskiem dezinformacji w mediach społecznościowych. Ogłoszenie ma formę poradnika, który w 10 punktach wskazuje jak rozpoznać fake newsy i pomóc w ich zwalczaniu.

Facebook radzi m.in. by użytkownicy WhatsApp z dużym dystansem podchodzili do informacji pochodzących z nieznanych źródeł, szczególnie do tych treści które sprawiają wrażenie najbardziej sensacyjnych oraz tych budzących ich podejrzenia lub zaniepokojenie. Serwis apeluje także do osób korzystających z aplikacji o dużą rozwagę zanim zdecydują się udostępnić dalej otrzymane informacje, a także o to by starali się weryfikować w innych źródłach tego typu wiadomości.

Kierownictwo WhatsApp już wcześniej podejmowało kroki mające na celu walkę z fake newsami. Wprowadzono m.in. dodatkowe informacje o tym skąd pochodzą określone treści, a także ostrzeżenia w przypadku treści które zostały udostępnione bardzo wiele razy.

W czerwcu br. Facebook na spotkaniu z dziennikarzami w Warszawie zapowiedział nowe formy walki z dezinformacją w serwisie. Tessa Lyons-Laing z zespołu Facebooka odpowiedzialnego za Newsfeed przyznała jednak wtedy, że zwalczanie fake newsów jest zadaniem trudnym, a np. w Polsce brakuje odpowiednich organizacji z którymi Facebook mógłby w tym zakresie współpracować.

W pierwszym kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).

Autor:ps

Więcej informacji:Facebook, WhatsApp, Indie, prasa, fake news

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas