Na koniec czerwca działało w Polsce ponad 101 tys. nośników reklamyoutdoorowej - wynika z danych Izby Gospodarczej ReklamyZewnętrznej. Prawie połowa z nich należy do firmy AMS, a prawie coczwarty znajduje się w Warszawie.
101 tys. to liczba outdoorowych nośników reklamowych należącychdo firm, które przekazały swoje dane Izbie Gospodarczej ReklamyZewnętrznej. - Ta ilość nie zmienia się znacznie w ostatnichlatach, co świadczy o stabilizacji rynku - komentuje LechKaczoń, prezes IGRZ.
W minionym półroczu utrzymała się wyraźna tendencja wzrostuliczby powierzchni ekspozycyjnych na standardowych tablicachplakatowych w formacie 12 m? (400 x 300 oraz 504 x 238), którerozwijały m.in. firmy Clear Channel Poland i Ströer. Coraz szybciejzwiększa się też liczba powierzchni typu frontlight 18 m? (600 x300 cm), które generują większe przychody niż standardowe tabliceplakatowe w formacie 12 m?. Wolniej rozwijają się za to nośnikitypu CLP. - Wynika to z braku inicjatyw władz samorządowych dostworzenia warunków dla tych powierzchni - komentuje Lech Kaczoń.Natomiast z powodu ograniczeń dla nośników usytuowanych w pasiedrogi spada liczba backlightów 6 x 3.
Wśród firm działających na polskim rynku reklamy zewnętrznejliderem niezmiennie jest AMS, która kontroluje prawie połowęwszystkich nośników, wyprzedzając Stroer i Clear Channel Poland
Najwięcej nośników outdoorowych - prawie jedna czwarta -znajduje się w Warszawie. Natomiast w ośmiu największychaglomeracjach (Warszawa, GOP, Trójmiasto, Kraków, Poznań Łódź,Wrocław i Szczecin) jest usytuowanych 70 proc. wszystkichpowierzchni.
Zobacz tabelę
Zobacz tabelę
Zobacz tabelęZobacz tabelę
Zobacz tabelę
Zobacz tabelę