Badania2016-12-17
0

W programach lojalnościowych najważniejsza elastyczność

Prowadzone przez sklepy programy lojalnościowe charakteryzują się różnymi właściwościami. Które z nich najbardziej przemawiają do konsumentów? Na to pytanie odpowiada globalne badanie Nielsena.

 

72 proc. uczestników programów lojalnościowych deklaruje, że będzie kupować w sklepach prowadzących tego typu programy zamiast w takich, które ich nie prowadzą.

Jeśli chodzi o cechy tego typu programów, bardzo ważna okazuje się elastyczność. 81 proc. ich uczestników uznaje za atrakcyjną możliwość czerpania korzyści niezależnie od tego czy zakup został dokonany w tradycyjnym sklepie, w sklepie internetowym, czy też poprzez urządzenie mobilne, a 79 proc. zależy na możliwości wyboru spośród różnego rodzaju korzyści.

Dla ponad 3/4 badanych ważne są także takie kwestie jak spersonalizowane promocje oparte na ich wcześniejszych zakupach (77 proc.) oraz możliwość zdobywania bonusów za wykonanie określonej aktywności (76 proc.).

Z kolei 2/3 respondentów chciałoby integracji programu lojalnościowego z systemem płatności mobilnych, dzięki czemu mogliby automatycznie zdobywać i wykorzystywać bonusy korzystając z mobilnego portfela. Na taką możliwość najczęściej wskazywali badani z regionu Azji i Pacyfiku (78 proc.) oraz Ameryki Łacińskiej (75 proc.).

Elastyczność, integracja i spersonalizowane promocje to cechy programów lojalnościowych atrakcyjne dla ich uczestników niezależnie od wieku, przy czym nieco bardziej dla młodszych badanych.

Z badania wynika także, że 51 proc. uczestników programów lojalnościowych wśród najbardziej wartościowych korzyści z nich płynących wymienia obniżki cen.

Ponadto 66 proc. respondentów stwierdziło, że robiłoby częściej zakupy w sklepach online, gdyby oferowały one lojalnościowe korzyści podobne do tych w sklepach tradycyjnych.

Badanie "Nielsen Global Loyalty-Sentiment Survey" zostało przeprowadzone przez firmę Nielsen w dniach 1-23 marca 2016 r. na grupie ponad 30 tys. internautów z 63 państw w regionie Azji i Pacyfiku, Europie, Ameryce Łacińskiej, regionie Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryce Północnej, reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć.

Autor:km

Więcej informacji:programa lojalnościowy

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas