Telewizja2011-09-02
8

Wakacje 2011: dłużej przed telewizorami, Jedynka ostro w dół

Polacy w lipcu i sierpniu br. oglądali telewizję dziennie średnio przez 3 godziny 26 minut, czyli o 2 minuty dłużej niż rok wcześniej. Bardzo duży spadek zanotowała TVP 1, straciła też TVP 2.
 

W porównaniu do wakacji 2009 roku czas oglądania telewizji wzrósł jeszcze bardziej, bo o aż o 8 i pół minuty - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl

Liderem oglądalności była lipcu i sierpniu br. niezmiennie TVP 1, ale jej udział zmalał aż o 17,16 proc. do 15,26 proc. Na drugie miejsce awansował Polsat, którego udział wzrósł o 6,71 proc. do 14 proc.  Trzecie miejsce zajął TVN (12,88 proc., wzrost o 2,38 proc.), a czwarta była TVP 2 (12,07 proc., w dół o 9,99 proc.).

Spadki w pierwszej piętnastce kanałów zanotowały też m.in. TVP Info i TVN 24, a do czołówki awansował będący dla nich konkurentem Polsat News. Wzrostem pochwalić się mogą też TV Puls i Polsat 2, a straciły np. Disney Channel i Disney XD.

Zobacz tabelę



W grupie komercyjnej liderem był z kolei Polsat z wynikiem 15,70 proc. po wzroście aż o 17,08 proc. Drugą pozycję zajął TVN (13,41 proc., spadek o proc., wzrost o 0,2 proc.). Na podium znalazła się jeszcze Jedynka, której udział zmalał jednak aż o 32,15 proc. do 12,43 proc.

Zobacz tabelę


Najchętniej oglądanym programem w wakacje w polskiej telewizji był serwis sportowy Jedynki
, który śledziło do 4,4 mln widzów. Na drugim miejscu znalazł się Festiwal Kabaretu w Koszalinie (TVP 2) z widownią na poziomie 4,3 mln osób. Większość pozycji z czołówki to programy TVP 1 i TVP 2, w zestawieniu znalazło się tylko po jednej pozycji TVN („Fakty”, miejsce ósme) i Polsatu (film „Maska zorro”, miejsce trzynaste).

Zobacz tabelę


Najwięcej na reklamy w wakacje wydały koncerny Unilever (9,6 mln zł) i Procter & Gamble (9,5 mln zł). 

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas