Telewizja2004-09-02
0

Wakacje w telewizji

W czasie wakacji statystyczny Polak oglądał telewizję średnio trzy godziny i 16 minut dziennie

W sierpniu czas oglądania telewizji był wyższy średnio o 8 minut dziennie (lipiec - 193 minuty, sierpień - 199 minut) - wynika z danych AGB Polska.

Lato upłynęło na oglądaniu meczów. Hitem wakacyjnym, który zgromadził największą liczbę widzów - 9 mln 562 tysiące, był mecz Mistrzostw Europy Portugalia - Grecja (TVP 1, 4 lipca 2004 rok). Drugie miejsce zajął mecz Grecja - Czechy rozgrywany również w ramach Mistrzostw Europy z oglądalnością 7 mln 766 tysiące (TVP 2, 1 lipca). Dopiero na trzecim miejscu znalazła się ceremonia otwarcia Igrzysk Olimpijskich, którą oglądało 6 mln 831 tysięcy widzów. Na czwartym miejscu znalazł się znowu mecz, tym razem Ligi Mistrzów Real Madryt - Wisła Kraków (TVN, 11 sierpnia) z oglądalnością 5 mln 793 tysiące widzów.

Zobacz tabelę5,06%

Wpływy z reklamy i billboardów sponsorskich głównych stacji telewizyjnych (TVP1, TVP 2, Polsat, TVN, TVP 3, TV 4, TVN7) wyniosły 707 mln 194 tysiące złotych. W czasie wakacji najwięcej zarobiła według cen cennikowych stacja TVP 1 - prawie 222 mln złotych, Polsat zarobił 171 mln złotych, TVN - 142 mln, a TVP 2 - 108 mln.
W sumie w czasie wakacji w telewizji reklamowało się 287 firm w ponad 113 tysiącach spotów i billboardów sponsorskich, co dało łącznie około 807 godzin emisji reklam i billboardów sponsorskich. Największym reklamodawcą była firma Procter & Gamble, która wydała 49 mln złotych, na drugim miejscu znalazł się PTK Centertel z wydatkami 27 mln zł, a na trzecim Danone - 26 mln złotych.

Autor:

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas