Reklama2011-11-15
0

Warc: prognoza dla globalnego rynku reklamy w dół

Organizacja Warc zrewidowała w dół prognozę odnośnie nakładów na reklamę na 3/4 analizowanych rynków.

Prognoza Warc obejmuje dwanaście państw (Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Japonia, Rosja, Wielka Brytania, USA) i siedem rodzajów mediów (prasa codzienna, czasopisma, telewizja, radio, kino, out of home, internet).

W prognozie na rok bieżący bez zmian pozostały przewidywania tylko dla Rosji, Kanady i Japonii.

Wydatki reklamowe zwiększą się w 2011 roku w tempie dwucyfrowym tylko w Rosji (+27 proc.), Indiach (+13 proc.) i Chinach (+12 proc.). Tymczasem spadki zostaną odnotowane m.in. we Włoszech (-5 proc.) i Japonii (-3 proc.).

Za to w roku 2012 dla wszystkich analizowanych rynkach przewidywany jest wzrost, od +0,8 proc. we Włoszech do +21,5 proc. w Rosji.

"Kryzys w strefie euro w dalszym ciągu sieje spustoszenie na światowych rynkach finansowych i nie wykazuje żadnych oznak osłabnięcia w najbliższym czasie. W efekcie reklamodawcy stają się coraz bardziej ostrożni, nawet na rynkach poza Europą Zachodnią." - stwierdziła Suzy Young z Warc.

Autor:km

Więcej informacji:Warc

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas