Telewizja2014-07-15
6

„Warsaw Shore 2” hitem MTV Polska. W planach trzecia edycja

uczestnicy „Warsaw Shore 2”uczestnicy „Warsaw Shore 2”

Drugą edycję „Warsaw Shore” oglądało średnio 160 tys. widzów. W czasie emisji programu MTV Polska pokonała swoich wszystkich głównych konkurentów i miała kilkanaście razy wyższe udziały od średnich dobowych.

„Warsaw Shore 2” oglądać można było na antenie MTV Polska w okresie od 20 kwietnia do 13 lipca br., w niedziele o godz. 23.00. Średnia widownia nadawanych w tym paśmie premierowych odcinków reality-show wyniosła 160 tys. widzów, co przełożyło się na 1,93 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i aż 5,95 proc. w grupie docelowej stacji 13-29 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

>>> MTV z kolejnymi sezonami „Ekip” z Cardiff i Newcastle

Spośród wszystkich odcinków drugiej serii najwięcej widzów zgromadził ten nadany 15 czerwca br. Oglądało go aż 225 tys. osób.

Trzy topowe odcinki „Warsaw Shore”

Zobacz tabelę


Druga odsłona „Warsaw Shore” w porównaniu do pierwszej, emitowanej na przełomie 2013 i 2014 roku, straciła 18 tys. widzów. Wówczas reality-show oglądało średnio 178 tys. oglądających, a jego udział uplasował się na poziomie 2,26 proc. (dane dla grupy 4+; więcej na ten temat).

Jednak mimo tego niewielkiego spadku program miał i tak wyniki kilkunastokrotnie wyższe o średnich dobowych udziałów MTV Polska. W okresie od 20 kwietnia do 13 lipca br. wyniosły one 0,14 proc. w grupie 4+ i 0,56 proc. w grupie 13-29.
W czasie nadawania premierowych odcinków „Warsaw Shore” stacja MTV była zdecydowanym liderem wśród kanałów kierowanych dla młodzieży. Na drugim miejscu z udziałem wynoszącym 0,28 proc. uplasowała się nadająca w naziemnej telewizji cyfrowej Eska TV. Dalsze miejsca zajęły: Viva Polska (0,15 proc.) i 4fun.tv (0,08 proc.). Taka sama kolejność stacji była w grupie widzów w wieku od 13 do 29 lat - tutaj udział zajmującej pozycję wicelidera Eski TV wyniósł 0,87 proc.

Widownia „Warsaw Shore” na tle konkurencji

Zobacz tabelę


Wpływy z reklam wokół wszystkich odcinków reality-show, wyemitowanych w niedziele (również tych powtórkowych), w okresie od 20 kwietnia do 13 lipca br., wyniosły 869 tys. zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

- Dane oglądalności drugiej serii bardzo nas cieszą tym bardziej, że wiosenny sezon telewizyjny jest zazwyczaj bardziej konkurencyjny - komentuje wyniki Jerzy Dzięgielewski, dyrektor programowy MTV Polska. - Wielu przewidywało, że po pierwszym sezonie format się wyczerpie, a okazało się, że wokół programu utworzyła się grupa wiernych, zaangażowanych fanów - dodaje.

Niesłabnąca popularność programu sprawiła, że MTV wstępnie planuje realizację trzeciej edycji „Warsaw Shore”. Nie zapadła jednak jeszcze ostateczna decyzja w tej sprawie.

„Warsaw Shore” opowiada o przygodach grupy młodych osób, którzy mieszkają w wynajętej willi, pracują i imprezują. W drugiej edycji występowali zarówno bohaterowie znani z pierwszej edycji programu jak i zupełnie nowe osoby.

Program jest polską wersją amerykańskiego formatu „Jersey Shore”, który zadebiutował na antenie tamtejszego MTV w 2009 roku. Producentem wykonawczym polskiej wersji jest firma Golden Media Polska.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas