Internet2010-07-26
0

Wartość polskiej reklamy internetowej wzrosła o 17,5 proc.

W I kw. br. na reklamę w polskim internecie wydano 371,5 mln zł – wynika z badania IAB AdEx. Oznacza to wzrost o 17,5 proc. w skali rok do roku.

W kwocie 371,5 mln zł, które od stycznia do marca bieżącego roku przeznaczono na reklamę w polskim internecie, 46,1 proc. stanowią wydatki na formaty graficzne. Znacznie mniejsze udziały w rynku miały marketing w wyszukiwarkach (27,7 proc.), ogłoszenia (16,6 proc.) oraz e-mail marketing (6,7 proc.). Z kolei w reklamach wideo ulokowano 1,5 proc. ogólnych wydatków na marketing online, czyli trzy razy więcej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Reklama efektywnościowa stanowiła 10,2 proc. rynku, czyli o 1,6 proc. mniej niż w całym ubiegłym roku, a po raz pierwszy mierzona reklama behawioralna – 0,8 proc.

Ogółem wartość polskiej reklamy internetowej zwiększyła się w pierwszym kwartale bieżącego roku o 17,5 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2009 roku. Oznacza to, że marketing online w Polsce rozwijał się szybciej niż w całym ubiegłym roku, kiedy zyskał na wartości 11 proc. (więcej). 

Najwięcej na reklamę w internecie przeznaczyły od stycznia do marca bieżącego roku firmy z branży finansowej (13 proc. ogólnej wartości polskiego marketingu online), telekomunikacyjnej (10 proc.) i motoryzacyjnej (9 proc.). Z kolei podmioty z sektorów handel, komputery i audio-video, produkty multimedialne i książki, czas wolny oraz żywność osiągnęły po 5 proc. udziałów w rynku.

Badanie wartości polskiej reklamy internetowej (IAB AdEx) zostało przeprowadzone na zlecenie IAB Polska przez PwC Polska. Wyniki oparto na danych od 32 największych podmiotów działających na tym rynku.

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas