Internet2008-12-17
0

Wciąż duży wzrost na chińskim rynku reklamy online

W Chinach firmy przeznaczają najwyżej 5 procent swoich budżetówreklamowych na internet. To mniej niż połowa z tego co reklamodawcywydają na reklamę online w USA.

Jednocześnie chiński rynek internetowej reklamy rozwija się wszybkim tempie. W III kwartale bieżącego roku wydatki na reklamęonline zwiększyły się tam o 42 procent w porównaniu z analogicznymokresem roku ubiegłego, do poziomu 3,72 miliarda juanów (541milionów amerykańskich dolarów) - informuje na swojej stronieinternetowej eMarketer, powołując się na dane firmy badawczejNielsen.

Wydatki te rosły ponad dwukrotnie szybciej w porównaniu zreklamą w telewizji, prasie codziennej i czasopismach.

Tymczasem według ostatniej prognozy analityków eMarketera,wydatki na reklamę online w Chinach w całym bieżącym roku wyniosą9,66 miliarda juanów (1,4 mld USD) i będą wyższe w porównaniu zrokiem 2007 o 37 procent.

Z kolei agencja medialna GroupM oszacowała w październiku, żewydatki te sięgną poziomu 2,3 miliarda dolarów i będą o prawie 2/3większe niż rok wcześniej. Z kolei na rok 2009 agencja zakłada, żereklamodawcy przeznaczą na internetową reklamę w Chinach 3,2miliarda dolarów.

źródło: eMarketer

Autor:km

Więcej informacji:Chiny, reklama online

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas