Telewizja2010-10-04
13

We wrześniu zyskała tylko TVN, TVN 24 wyprzedziła TVP Info

Liderem rynku telewizyjnego we wrześniu była TVP 1, mimo mniejszego udziału w rynku. W grupie komercyjnej (16-49) pozycję lidera obroniła Telewizja Polsat. Ranking top 30 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Udział Jedynki w rynku we wrześniu br. wyniósł 18,32 proc. i był o 7,2 proc. niższy niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Na drugim miejscu ze sporą stratą do lidera znalazła się telewizja TVN, której udział wyniósł 14,85 proc. po wzroście o 3,6 proc. Rok temu stacja zajmowała miejsce czwarte.

Z drugiej na trzecią pozycję spadł Polsat - jego udział zmalał o 5,5 proc. do 14,50 proc. Z kolei wynik na poziomie 14 proc. zanotowała TVP 2 (spadek o 3,8 proc.). Dało jej to czwarte miejsce (rok temu była trzecia).

Piątą lokatę zajął kanał TVN 24  z udziałem wynoszącym 4,59 proc., który zdołał wyprzedzić posiadającą większy zasięg stację TVP Info (4,50 proc.). Obie telewizje zanotowały wzrosty. 

Zobacz tabelę


Najpopularniejszą stacją w grupie widzów z dostępem do telewizji kablowej i/lub satelitarnej była telewizja TVN, której udział wyniósł tutaj 15,19 proc. (wzrost o 2,5 proc.) i był wyższy niż w grupie wszystkich widzów. Rok temu kanał zajmował miejsce drugie.

Z pozycji pierwszej na drugą spadła TVP 1. Trzeci był Polsat, a czwarta – TVP 2. Wszystkie te trzy stacje zanotowały spadki udziałów, a ich wyniki w grupie kab-sat były niższe niż w grupie 4+. 

Zobacz tabelę


W grupie 16-49 - docelowej dla stacji komercyjnych – na pozycji numer jeden utrzymała się Telewizja Polsat. Jej udział w rynku spadł jednak o 0,21 punktu procentowego. 

Zobacz tabelę


W grupie 16-49 (miasta) na pozycji lidera znalazła się TVN, która zanotowała wzrost udziału w rynku (o 0,49 punktu procentowego).

Zobacz tabelę


 

Autor:masz

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas