Telewizja2020-06-19
23

„Wiadomości” i TVP Info wg połowy Polaków nierzetelnie relacjonują kampanię wyborczą, najlepiej oceniane „Wydarzenia”

Połowa Polaków ocenia, że „Wiadomości” i TVP Info nierzetelnie informują o kampanii przed wyborami prezydenckimi, a przeciwnego zdania jest mniej więcej jedna piąta ankietowanych. Najlepiej oceniane pod tym względem są „Wydarzenia” Polsatu, które wyprzedzają Polsat News, „Fakty” TVN i TVN24.

W sondażu przeprowadzonym przez IBRIS na zlecenie Onetu 51 proc. Polaków oceniło, że „Wiadomości” TVP nierzetelnie relacjonują kampanię wyborczą, a przeciwną opinię wyraziło 17,6 proc. W przypadku TVP Info negatywne zdanie o rzetelności w czasie kampanii ma 49,7 proc. respondentów, a pozytywne - 21 proc.

Znacznie lepiej pod tym względem zostały ocenione programy i kanały informacyjne Polsatu i TVN. „Wydarzenia” za rzetelnie informujące o kampanii uznaje 41,2 proc. ankietowanych, a Polsat News - 36,9 proc., natomiast przeciwnego zdania jest odpowiednio 8,7 proc. i 7,8 proc.

Pozytywne zdanie o rzetelności „Faktów” w czasie kampanii ma 35,1 proc. ankietowanych, a negatywne - 16,8 proc. W przypadku TVN24 jest to odpowiednio 35,8 proc. i 16,1 proc.

Którym programom i stacjom ufają zwolennicy Dudy, Trzaskowskiego, Hołowni, Kosiniaka-Kamysza i Biedronia?

Zwolennicy Andrzeja Duda w zakresie relacji z kampanii wyborczej najmocniej ufają TVP Info (tego zdania jest 45 proc. z nich), a nieco mniej „Wiadomościom” (35 proc.) i „Wydarzeniom” (34 proc.), a zdecydowanie najmniej - „Faktom” (13 proc.) i TVN24 (9 proc.).

Wśród osób deklarujących poparcie dla Rafała Trzaskowskiego 81 proc. jako wiarygodne ocenia TVN24, a 73 proc. „Fakty”, natomiast jedynie 4 proc. ma takie zdanie o TVP Info, a zero - o „Wiadomościach”.

Potencjalni wyborcy Władysława Kosiniaka-Kamysza najwięcej zaufanie mają do „Wydarzeń” (70 proc.) i Polsat News (57 proc.), a najmniejsze do TVP Info (4 proc.) i „Wiadomości” (0 proc.).

Podobnie jest w przypadku zwolenników Szymona Hołowni - najbardziej ufają Polsatowi News (78 proc.) i „Wydarzeniom” (57 proc.), a najmniej TVP Info i „Wiadomościom” (po 7 proc.).

Natomiast osoby popierające Roberta Biedronia za najbardziej wiarygodne uważają „Fakty” i TVN24 (po 79 proc.), natomiast żaden respondent nie ocenił tak TVP Info i „Wiadomości”.

Według danych Nielsen Audience Measurement w maju br. główne wydanie „Faktów” oglądało średnio 2,96 mln widzów (6,4 proc. więcej niż rok wcześnie), „Wiadomości” - 2,92 mln (25,7 proc. w górę), a „Wydarzeń” - 1,75 mln (6,4 proc. w dół).

Z kolei TVP Info zanotowało w maju 347 327 osób średniej widowni minutowej i 5,28 proc. udziału w rynku oglądalności (po wzroście o 40,4 proc. rok do roku), TVN24 - 340 966 widzów i 5,18 proc. udziału (po wzroście o 19,3 proc.), a Polsat News - 118 913 widzów i 1,81 proc. udziału (po wzroście o 70,7 proc.).

W trakcie kampanii wyborczej Telewizja Polska zorganizowała dwie debaty z udziałem wszystkich kandydatów. Pierwsza odbyła się 6 maja, ponieważ pierwsza tura pierwotnie była planowana na 10 maja. Debatę oglądało 4,63 mln osób. Natomiast druga debata, w zeszłą środę, zgromadziła 5,44 mln widzów, z czego 3,64 mln w TVP1, a 1,69 mln w TVP Info.

W czwartek wieczorem Polsat zwrócił się do Telewizji Polskiej i TVN z propozycją zorganizowania wspólnej debaty przed pierwszą turą wyborów.

Autor:tw

KOMENTARZE(23)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas