W styczniu br. największą oglądalność wśród programów informacyjnych miały „Wiadomości”, które zwiększyły przewagę nad konkurencyjnymi „Faktami” - duży spadek „Teleexpressu” - raport Wirtualnemedia.pl.
Dane AGB Nielsen Media Research przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że emitowane w TVP 1 „Wiadomości” w zeszłym miesiącu oglądało średnio 5,36 mln widzów, czyli o 5,94 proc. więcej niż rok wcześniej.
Na drugim miejscu w rankingu programów informacyjnych znalazł się także nadawany w Jedynce „Teleexpress”, który zanotował największy spadek wynoszący 11,62 proc. W styczniu br. ten serwis oglądało 5,25 mln osób.
Trzecia pozycja przypadła „Faktom” TVN. W ubiegłym miesiącu oglądało je 4,59 mln widzów, czyli więcej o 0,29 proc. niż w analogicznym okresie ub.r. Program przegrał jednak z konkurencyjnymi „Wiadomościami” nie tylko pod względem widowni, ale tez udziału w rynku.
Czwartą lokatę zajęły „Wydarzenia” Polsatu z oglądalnością wynoszącą 3,05 mln osób. Dziennik stracił 3,5 proc. oglądających.
Piąta była „Panorama” TVP 2, emitowana o 22.45, której oglądalność wyniosła 1,43 mln widzów. Rok temu program nadawany był o 18.30 i o 0.30, dlatego wyniki te są nieporównywalne.
Zobacz tabelę
W komercyjnej grupie docelowej (widzowie wieku 16-49 lat) liderem rankingu programów informacyjnych były „Wiadomości”.które jako jedyne zanotowały wzrost liczby widzów. Najwięcej oglądających stracił natomiast „Teleexpress”.
Z kolei wśród osób w wieku do 16 do 49 lat zamieszkałych w miastach widzów straciły wszystkie dzienniki, a największy spadek zanotowały „Wydarzenia”. Liderem były natomiast „Fakty”.
Emitowane w TVN 24 „Fakty po Faktach” oglądało w styczniu br. 472 tys. widzów, co oznacza spadek o 3,44 proc. w porównaniu do ub.r. Natomiast konkurencyjny „Gość Wydarzeń” nadawany w Polsat News miał 81 tys. osób. Rok temu program ten nie był emitowany.