Kultura 2022-08-07
3

Widzowie coraz mniej czasu poświęcają linearnej telewizji

W USA, wybranych krajach Europy i Australii średni czas oglądania treści wideo w 2021 roku wyniósł 362 minuty dziennie. To spadek o 2 minuty w porównaniu z 2020 roku. Z raportu firmy Omdia wynika, że widzowie coraz mniej czasu poświęcają linearnej telewizji. Chętniej sięgają za to po treści SVoD albo dostępne w mediach społecznościowych.

Badanie Omdia Cross-Platform Television Viewing Time Report - 2022 objęło m.in. Stany Zjednoczone, Wielką Brytanię, Francję, Niemcy, Włochy, Hiszpanię, Holandię i Australię. Odbiorcy ze wszystkich analizowanych rynków poświęcili linearnej telewizji mniej czasu niż w 2020 roku.

Omdia ocenia, że wpływ na to miało zakończenie lockdown'ów związanych z koronawirusem, ale też nowe formy korzystania z treści wideo.

Przed większymi spadkami widowni stacje telewizyjne na całym świecie uchronił powrót wielkich imprez, takich jak Letnie Igrzyska Olimpijskie w Tokio i Euro 2020.

Zobacz także: UKE przewiduje duży spadek zainteresowania telewizją kablową. 10,8 mln użytkowników płatnej telewizji w Polsce, Cyfrowy Polsat liderem

Serwisy streamingowe oglądane średnio o 8 minut dłużej

Na spadek popularności telewizji linearnej miał wpływ też rozwój platform typu Netflix, Disney+, HBO Max, Amazon Prime Video, Discovery+ i Paramount+. W 2021 roku widzowie z badanych krajów poświęcili na oglądanie dłuższych produkcji online 68 minut. To wzrost o 8 minut w porównaniu z 2020 rokiem.

 - Na bardziej rozwiniętych rynkach, takich jak USA i Wielka Brytania, rok 2021 był prawdopodobnie ostatnim, w którym widzowie poświęcili więcej czasu telewizji linearnej niż pozostałym formom wideo. Mimo zmianie nawyków odbiorców, tradycyjna telewizja wciąż pozostaje najpopularniejszym sposobem oglądania treści wideo - stwierdził Rob Moyser, starszy analityk w zespole TV and Online Video firmy Omdia.

Zobacz także: Początek końca telewizji satelitarnej? „Dramatyczne spadki”

Rośnie nie tylko czas poświęcony platformom SVoD (płatnym) AVoD (bezpłatnym, z reklamami), ale także treściom wideo dostępnym w mediach społecznościowych. W 2021 roku na analizowanych rynkach wyniósł on 60 minut (wzrost o 9 minut). Omdia przewiduje, że w 2022 roku TikTok wyprzedzi Facebooka pod względem czasu poświęconego na oglądanie dostępnych na tych serwisach multimediów.

Zobacz także: Najwięksi operatorzy płatnej telewizji stracili 4,7 mln abonentów

Autor: ag

KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas