Internet2015-07-23
1

Widzowie seriali chętnie tweetują na ich temat, „M jak miłość” wygrywa z „Na Wspólnej”

Widzowie telewizyjnych seriali często komentują nowe odcinki na Twitterze, w maju jedna z części „M jak miłość” wygenerowała ponad cztery tysiące tweetów - wynika z badań firmy IRCenter.

Raport IRCenter został przygotowany na podstawie danych dotyczących oglądalności dwóch polskich seriali emitowanych w maju br.: „M jak miłość” i „Na Wspólnej” oraz aktywności ich widzów w serwisie Twitter.

Najbardziej popularny odcinek „M jak miłość” zgromadził przed telewizorami ponad 6,6 mln widzów. Jednocześnie na jego temat pojawiło się na Twitterze ponad 4,1 tys. wpisów. W wypadku serialu „Na Wspólnej” najpopularniejszy odcinek w maju obejrzało 2,4 mln osób, a liczba związanych z nim tweetów osiągnęła poziom 325.

Według analizy jedne seriale są bardziej, a inne mniej podatne na multiscreening, czyli korzystanie w tym samym czasie z różnych urządzeń, na przykład telewizora i smartfona czy tabletu. Liczby wskazują, że im bardziej rośnie popularność serialu w telewizji, tym chętniej internauci o nim tweetują. W wypadku „M jak miłość” współczynnik korelacji wynosi 0,88, natomiast „Na Wspólnej” notuje 0,51.

Okazuje się, że widzowie zaczynają być aktywni na Twitterze nie tylko w momencie rozpoczęcia ich ulubionego serialu. W dniach emisji odcinka wpisy na jego temat pojawiają się zarówno przed godziną rozpoczęcia filmu, jak i po jego zakończeniu. Użytkownicy Twittera cytują bohaterów, komentują akcję, w dużej części starają się także zaznaczyć swój dystans do konkretnego serialu.

- Interakcjom na Twitterze można się przyglądać z różnych stron i przy pomocy różnych wskaźników - zaznacza Albert Hupa, prezes IRCenter. - Miarą, która łączy świat Twittera i telewizji jest na razie prędkość. Dane o oglądalności seriali na tradycyjnych odbiornikach można analizować na poziomie minutowym. Aktywność na Twitterze może być również tak analizowana, jednak jest ona bardziej rozłożona w czasie, dlatego dla standardowych emisji minuta jest zbyt precyzyjną miarą.

W badaniu IRCenter wykorzystano dane na temat oglądalności pochodzące z panelu telemetrycznego Nielsena i dane z Social Media Listening, platformy aktywności użytkowników Twittera.

Autor:ps

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas