Drugi sezon serialu TVN “Prosto w serce” z Anną Muchą w roli głównej osiąga gorsze wyniki niż nadawana rok wcześniej w tym samym paśmie “Majka”. Telenowela zapewnia stacji dopiero trzecie miejsce w rynku telewizyjnym.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, po dwóch i pół tygodniach emisji drugiej serii “Prosto w serce” średnia widownia serialu wynosi 1,79 mln osób, co przekłada się na 18,96 proc. udziału w grupie 4+.
W tym targecie TVN w czasie emisji produkcji (dni powszednie 17.55) jest dopiero trzeci. Liderem pasma jest Polsat z 21,68 proc. udziału, nadający końcówkę “Dlaczego ja?” i “Pierwszą miłość”, a tuż za nim z wynikiem 21,28 proc. jest TVP 1 (“Klan”). Gorzej od TVN wypada jedynie TVP 2 (12,54 proc., “Panorama”).
Z kolei udział “Prosto w serce” w grupie komercyjnej 16-49 wynosi 18,87 proc., co daje telewizji TVN pozycję wicelidera. Silne pierwsze miejsce zajmuje w tej grupie Polsat, który osiąga aż 26,32 proc. udziału, gorzej od TVN wypadają natomiast TVP 1 i TVP 2.
“Prosto w serce” radzi sobie słabiej niż jego poprzedniczka - ”Majka”, którą w analogicznym okresie ub.r. w tym samym paśmie emisji śledziło 2,12 mln widzów przy udziale wynoszącym 22,01 proc. w 4+ i 22,33 proc. w 16-49.
Telenowela z Anną Muchą miała w grupie komercyjnej lepsze wyniki w styczniu, gdy ruszała jej emisja. Wtedy, po okresie dwóch i pół tygodnia nadawania, jej udział w 16-49 wynosił 20,30 proc. W 4+ natomiast było to jednak trochę mniej, bo 18,81 proc., a średnia widownia wynosiła 2,63 mln oglądających.
Dane telemetryczne pokazują, że serial “Prosto w serce” śledzą głównie panie, widzowie po 50. roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
Telenowela “Prosto w serce” emitowana będzie w TVN do końca roku. Od stycznia 2011 roku zastąpi ją serial “Julia” (więcej na ten temat).
Widownia “Prosto w serce” odcinek po odcinku
Oglądalność konkurencji w czasie nadawania serialu
Profil widowni “Prosto w serce”